Twitter.





Jag har ju nyligen skaffat Twitter. Jag har ju läst om mikrobloggandet genom Twitter ett tag, och nu blev jag lite sugen på att pröva det.

Det bästa med Twitter tycker jag är att man samtidigt kan uppdatera Twitter, den lilla Twitter-rutan i min blogg, och även statusen på Facebook.

Väldigt smidigt att bara skicka iväg ett sms när man är någonstans. Skriva något kort på 140 tecken, och så syns det både på Twitter, i bloggen, och på Facebook. Kostnaden är ju bara vanlig sms-kostnad.

Sen kan man ju självklart uppdatera via Twitter i datorn också, och även då så uppdateras ju alla tre ställena.

Vad tycker ni om Twitter? För eller emot? Bra eller dåligt?

Jag på Twitter: BimKullin

Jag på Facebook: Britt-Marie Kullin


Kommentarer
Postat av: Therése

För min del känns det som "lite väl" med både blogg och twitter. Mitt liv är inte tillräckligt spännande för att motivera en sådan funktion. :)

2009-04-06 @ 09:17:58
URL: http://www.hanky.se/therror
Postat av: Bim

---> Therése: Jag förstår hur du menar och tänker. Mitt liv är inte heller tillräckligt spännande för en sån funktion, men jag älskar att testa nya saker! ;-D

2009-04-06 @ 21:39:32
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0