Dagens Dagbok – Fredagen den 14 augusti 2009 – Morgonen + Förmiddagen + Eftermiddagen. (Med fyra fotografier).

Mobilen larmade klockan halvsju i dag också. Och jag gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Sen så blev det som vanligt frukost, fika, och nyhetsläsning i datorn under tiden.

 

Efter det så tillbringade jag större delen av både förmiddagen och eftermiddagen med diverse hushållsarbete. Jag röjde lite bland kläderna och skorna i hallen. Jag plockade i ordning lite i mina klädlådor och lite i klädkammaren. Jag körde några maskiner med tvätt och sen tumlaren. En maskin med disk blev det också. Och en massa olika plockande, donande, pulande, fixande, och grejande med allt möjligt här hemma.

 

Lite känsla över det jag gjorde, var att jag städade bort sommaren, och välkomnade (?) hösten… ;-/

 

En sväng till centrum blev det också, och jag hämtade där ut två paket.

 

Lite stunder vid datorn blev det förstås emellanåt också.

 

Och jag satt också och läste en hel del i ny bok: ”Hårdaste mannen i showbiz” av Ron Jeremy.

 

Jimmy kom sen hem från jobbet vid halvfemtiden. Han duschade då och gjorde sig i ordning. Sen så stack han iväg direkt mot centrum och mot tunnelbanan. Han skulle åka in till stan, för att möta upp med några kompisar, och sen ut och festa i kväll.

 

Jag åt middag i min ensamhet vid femtiden. Jimmy skulle äta med sina kompisar. Och Borzko skulle inte komma hem förrän vid åttatiden.

 

En hagelskur, och sen en regnskur, och åska kom det här vid halvsextiden… ;-/

 


Kommentarer
Postat av: Snurran

Tänk vad det skiljer, vi har bara fått en ganska normal åsk-skur här hos oss :-D

2009-08-14 @ 20:59:19
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, ibland känns det som om vi bor väldigt långt ifrån varandra! ;-)

2009-08-14 @ 22:52:46
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0