Dagens Dagbok – Fredagen den 28 augusti 2009 – Eftermiddagen + Kvällen. (Med två fotografier).

 

Åkte hem direkt efter jobbet. Borzko var hemma när jag kom hem, för han hade sin veckans lediga dag i dag. Han hade tagit hand om veckostädningen i dag. Och vi hade även haft besök av bostadsrättsföreningens rörmokare som bytte packning i kranen i badrummet. Han mätte även om det var fukt i badrummet, men det var det inte.

 

Jag höll på och plockade och fixade med lite allt här hemma en stund. Borzko satt och läste i sin bok.

 

Jimmy hade varit ledig i dag på grund av arbetsbrist. Sen hade han åkt iväg vid tolvtiden hem till en kompis. Dom var sen ett helt gäng som skulle åka ut till en kompis föräldrars landställe i Norrtälje, och vara där hela helgen. Det blir fest, för att fira en kompis födelsedag

 

Vid halvfemtiden sen så stack Borzko och jag iväg med bilen. Vi åkte till Heron City i Kungens Kurva.

 

Först så gick vi och köpte biljetter till filmen: ”Beck 25 – I stormens öga”. Sen så gick vi och åt middag. Vi åt från kebabrestaurangen, och satt på det gemensamma stället.

 

 

Jag åt falafeltallrik, och det var jättegott. Det var falafel, bulgur, blandad sallad, och fyra olika såser.

 

 

Sen så gick vi till Willys och handlade lite smågodis att ha till filmen.

 

(Filmen recenserar jag som vanligt i ett eget inlägg).


När filmen var slut, vid strax efter åtta, så åkte vi till Årsta. Där släppte jag av Borzko för han skulle hämta hem sin lastbil. Så jag körde hem i Volvon, och han kom strax efteråt i lastbilen.

 

Borzko gick sen och la sig för att sova nästan direkt när vi kom hem. För han ska jobba extra i morgon, och ska gå upp klockan halvtre i natt.

 

Jag satte mig i en av sofforna i vardagsrummet, och så tittade jag på tevesändningen av galan för det svenska TV-priset Kristallen, som jag hade spelat in.

 

När det sen var slut, så satte jag mig med datorn i knäet.

 

 


Kommentarer
Postat av: Snurran

Roligt att du fick med dig Borzko trots att han skulle upp tidigt för att jobba :-)

2009-08-29 @ 13:21:05
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, han älskar Beck han också! ;-)

2009-08-29 @ 22:40:30
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0