Dagens Dagbok – Lördagen den 22 augusti 2009 – Morgonen + Förmiddagen + Eftermiddagen + Kvällen. (Med tjugosex fotografier).

 

Jag gick upp klockan halvåtta, Borzko klockan nio, och Jimmy klockan halvtio. Frukost och dom vanliga morgonbestyren blev det förstås för oss alla tre.

 

Ösregn från när jag vaknade, och fram till halvelvatiden. Sen efter det molnigt, men inget mer regn.

 

Vid kvart i elva sen så gav vi oss iväg. Först så hämtade vi upp min mamma och pappa, och sen så åkte vi in till stan, till Strandvägen vid Nybroviken, där båten skulle gå. Vi parkerade bilen, och sen mötte vi upp med alla andra vid båten.

 

Vi blev tretton personer som var med. Och det var: jag, Borzko, Jimmy, mamma, pappa, Elsie, Dragica, Anette, Kenneth, Mathias, Monica, Bill, och Gun.


Tyvärr så kunde inte Jenny och Jocke vara med, eftersom dom var på bröllop i dag. Maria och Patric avstod från att vara med, med tanke på lilla tiodagars Nova.

 

Klockan tolv så gick båten mot Waxholm. Resan tog en och en halv timme dit, vi stannade bara till där ett kort tag, och sen åkte vi tillbaka igen, och var framme klockan tre.

 

Vi åt buffé på båten. Och vi firade min mamma på henne åttioårsdag, med sång, hurrarop, skålande, och presenter.

 

Mulet i början på båtresan, men sen så blev det mer och mer sol.

 

När båten sen var tillbaka vid Nybroviken igen, så åkte vi allihopa hem till Anette och Kenneth i Sätra. Allihopa utom Dragica, och även Mathias som åkte hem. Men istället så kom Maria, Patric, och lilla Nova dit.

 

Jättesoligt och fint var det sen på eftermiddagen och kvällen. Vi satt mest ute på uteplatsen, och pratade. Anette och Kenneth bjöd på paj och sallad.

 

Framåt halvåttatiden sen så åkte vi alla hemåt. Stannade till i centrum och köpte lite godis.

 

Borzko gick sen och la sig vid halvniotiden. Han ska jobba extra i natt och i morgon, och ska gå upp klockan halvtre i natt.

 

Jimmy satte sig framför datorn. Och jag satte mig och läste i ny bok.

 

Här kommer tjugosex fotografier från dagen:

 


Kommentarer
Postat av: Linus

Vilka är Monica, Bill och Gun?

Jag gissar att det är släktingar till dig också.

De har inte varit med på foto din blogg tidigare.

Söt dotter de har fått,blir rörd över livets mirakel.

2009-08-23 @ 00:11:50
Postat av: Snurran

Tack för den fina bildkavalkaden, ni ser ut att ha haft en utomordentligt trevlig och intensiv dag (Du träffade inte stadsministern i Waxholm, han höll väl tal där idag?) och lilla söta Nova, sover hon JÄMT??? :-D

2009-08-23 @ 00:15:20
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Angela

Det är inte svårt att se att ni haft en fantastiskt fin dag med nära och kära. Härliga bilder och GOD mat...

2009-08-23 @ 07:45:10
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Linus: Ja, det är också släktingar till oss.

Väldigt vilken koll du har! Att dom inte har varit med tidigare, menar jag.

Ja, Nova är fantastiskt söt.

2009-08-23 @ 07:45:27
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, det var en fantastiskt trevlig dag. Och jag tror nog att Mamma är nöjd.

När båten låg vid kaj, så såg vi en stor folksamling, och en hel del poliser, så vi förstod att det var något på gång, men vi visste inte vad.

Nej då, i går så var Nova vaken en del. Hon både visade ögonen, och hon visade att hon kunde skrika, men jag fotograferade inte då.

2009-08-23 @ 07:47:18
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Angela: Ja, en toppendag var det! Och alldeles för mycket god mat... ;-D

2009-08-23 @ 07:48:13
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du var väldigt fin i din outfit! Och väldigt fint kort på dig och din man :) vad kul att få se honom i bloggen lite mera. Btw, du ser väldigt pigg och fräsch ut måste jag säga. Hoppas du tar åt dig utav dessa ord, trots att jag bara är en läsare.



Kram på dig

2009-08-23 @ 11:03:46
Postat av: Linus

Okej.

Var mera att jag inte kände igen de namnen sedan tidigare :-)

2009-08-23 @ 14:09:16
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Anonym: Tack så mycket! Jag tar verkligen åt mig av dina ord! Ska försöka att alltid ta åt mig mera av positiva ord, än av negativa ord, här i bloggen. Så jag blev glad över det du skrev. Kram på dig också! :-)

2009-08-23 @ 16:49:08
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Linus: Okej.

2009-08-23 @ 16:50:07
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Cammi

Håller med föregående talare, att du verkligen var fin i dina kläder! Du såg så himla pigg och fräsch ut och gud vad lika Jimmy och Borzko är varandra! :) Såg jättemysigt ut :)

2009-08-24 @ 16:03:49
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Cammi: Tack så jättemycket! Du ska veta att jag blir jätteglad över din kommentar! Och Borzko och Jimmy är faktiskt lite lika varandra! Jättemysigt hade vi verkligen! :-D

2009-08-24 @ 16:38:42
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0