Dagens Dagbok – Lördagen den 29 augusti 2009 – Eftermiddagen + Kvällen. (Med två fotografier).

 

Vid halvettiden så gick jag iväg mot centrum för att åka kommunalt till Tumba. Eftersom Borzko jobbade, och skulle komma senare, så tyckte jag att det var bättre att han fick ha bilen.

 

Jag tog tunnelbanan en station till Farsta Strand. Sen tog jag pendeltåget en station till Älvsjö. Där bytte jag tåg och åkte sen till Tumba.

 

I Tumba så mötte Jenny upp med mig. Vi gick sen först till ICA och handlade lite där, och sen till Systembolaget och handlade lite där också.

 

Vi missade sen bussen precis, och istället för att stå och vänta på nästa, så promenerade vi. Det tog cirka tjugofem minuter att gå från Tumba Centrum och hem till Jenny och Jocke.

 

Jocke och Tindra var hemma när vi kom dit. Och även Jockes mamma och hennes särbo.

 

Vi hjälptes sen åt att förbereda till middagen. Efter en stund så kom också Jockes syster Jessica dit och hjälpte till.

 

Borzko kom sen dit, med bilen, vid halvfyratiden.

 

Och vid fyratiden sen så kom resten av middagsgästerna dit.

 

Vi blev sexton vuxna och fem barn till middagen.

 

Här är en bild på Jenny när hon håller i Jockes syster Jessicas två och en halv månad gamla son Wilmer.

 

 

Och vi åt middagen utomhus, på deras fina gård. Flera olika sorters grillat kött, hemgjord potatissallad, blandad sallad, tzatziki, vitlökssås, ost, kex, med mera.

 

Först så var det soligt och varmt. Sen så kom det moln. Och så småningom också en regnskur.

 

Tur nog så har dom ett jättefint lusthus med tak på, på gården. Så vi satt därinne när det började regna.

 

När vi hade ätit klart, så plockade vi med oss allt, och gick in.


Fikade gjorde vi sen när vi kom in. Och Jocke öppnade sina födelsedagspresenter.

 

 

Satt sen och pratade till framåt halvniotiden, då Borzko och jag åkte hem. Borzko ska jobba extra även i natt och i morgon, och han ska gå upp klockan tre i natt, så han ville hem och sova till klockan nio. Först så tänkte jag stanna kvar själv lite längre, men sen så bestämde jag mig för att också åka hem.

 

Vi kom hem vid niotiden, och då gick Borzko och la sig för att sova på en gång.

 

Jag satte mig framför teven, och så tittade jag på ”Sommarkrysset” som jag hade spelat in. Sen när det var slut så satte jag mig med datorn i knäet. Och snart så ska jag nog byta ut datorn mot boken.

 



Kommentarer
Postat av: Snurran

Fin dag, synd att regnet kom sedan :-/

2009-08-29 @ 23:47:14
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Jo, det var i och för sig synd. Men det var ju jätteskönt först. Och det fanns ju lilla huset med tak. Så jag tyckte att det blev lyckat ändå. Och vi hann ju grilla klart köttet innan regnet kom. Så jag tror nog att Jocke och Jenny är nöjda ändå. Det kunde ju liksom ha typ hällregnat hela tiden...

2009-08-29 @ 23:51:41
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0