Dagens Dagbok – Söndagen den 16 augusti 2009 – Morgonen + Förmiddagen + Första Halvan av Eftermiddagen.

 

I morse så larmade mobilen klockan halvsju, efter en natt med mycket orolig sömn… Jobbångesten gör sig bemärkt… :-( Jag gick upp, duschade, och gjorde mig i ordning.

 

Och när jag borstade mina tänder, så ramlade det bort en bit av en tand… :-( Jag har känt sen en tid tillbaka, att det har suttit en bit lös, antingen tand eller fyllning. Och i dag så föll det ut ungefär en fjärdedel av en kindtand i överkäken… Så det blir till att ringa tandläkaren i morgon igen… Det var ju inte länge sedan som jag var där och fixade en tand i underkäken, för flera tusenlappar… :-(

 

Åt frukost, fikade, och läste nyheter i datorn.

 

Sen så satt jag lite till med datorn, och jag satt också och läste i min bok.

 

Jimmy var inte hemma, han sov ju i Norrtälje i natt, och kommer förmodligen inte hem förrän sent i kväll.

 

Borzkos mobil larmade klockan nio, och då gick han upp och genomgick sina morgonrutiner.

 

Vid strax före tio sen så åkte vi båda två iväg med bilen. Och vi åkte till Willys i Länna för lite storhandling.

 

Vi handlade för lite drygt tolvhundra kronor i dag. Och vi körde med självscanningen som vanligt. Första gången som vi fick avstämning i dag. Och tyvärr så hade vi ett fel… Vi hade köpt fyra stycken av en produkt, och tydligen bara scannat in två stycken av dom… Och dom kostade 23:- kronor styck, så vi hade ett fel på 46:- kronor. Lite tråkigt faktiskt. Jag som tycker att vi brukar vara så noggranna. Det var jag som plockade varor i hyllorna i dag, och Borzko som scannade, så jag skyller ju så klart ifrån mig på honom… ;-)

 

När vi kom hem så plockade vi in allt i frys, kyl, skafferi, och städskåp.

 

Sen så stack Borzko iväg till Farstahallen för att träna även i dag.

 

Jag höll på och plockade, donade, fixade, pulade, och grejade med lite allt möjligt här hemma. Jag satt också lite med datorn. Och jag läste också ut min bok.

 

Vid halvtvå tiden så kom Borzko hem från gymmet. Lite lätt lunch, en fika, och en pratstund blev det då.

 

Sen vid tretiden så åkte Borzko iväg med bilen. Han skulle som vanligt på sitt söndagsbesök hem till sin mamma. Han åkte lite tidigare i dag, för han skulle hjälpa henne med en del saker.

 

Jag fortsatte att hålla på med diverse hushållsbestyr här hemma. Och varvade med datorstunder.

 


 

Förresten… Apropå otur… (tanden… och även scanningen…) så hade jag otur (och tur) i går också… När vi satt och fikade på Café Maja i Farsta centrum, så satt vi under ett träd. Först så pluppade det till i min caffe latte, och jag såg inte vad det var, men gissade att det kanske kunde vara fågelbajs, och vågade inte dricka den, utan köpte en ny. Sen efter en stund, så fick jag fågelbajs på min axel… Blä… Så förmodligen så var det nog bajs i mitt kaffe också, så det var ju en himla tur att jag såg och hörde att det pluppade till, för annars så hade jag ju druckit det… ;-(

 



Kommentarer
Postat av: Snurran

Åh, vad trist med tanden :-/ Hoppas du slipper få ont iallafall..

2009-08-16 @ 15:55:55
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, så djävla trist... Jag hatar mina dåliga tänder... :-( Har i alla fall inte ont nu, så jag hoppas att jag slipper det... Ska ringa direkt i morgon... :-(

2009-08-16 @ 15:59:58
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Josefin

Fy sjutton vilken otur att tanden skulle gå sönder, allra helst idag då du minst av allt behöver det (med tanke på jobbet som börjar imorgon).



Vad hände på Willys då det inte stämde? Förstår att det var pinsamt att det blev så.



Hoppas att du kommer att sova bättre inatt och att det går bra att jobba imorgon.



Kramar

2009-08-16 @ 19:21:30
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Josefin: Ja, jag avskyr mina tänder.. Tack och lov har jag inte ont nu i alla fall.



Det hände ingenting. Dom sa bara att det misstämde. Och så kommer vi få kontroll oftare när vi hade ett fel. Mycket pinsamt...



Tack snälla du. Jag får nog svårt att sova i natt också. Men i morgon natt så kommer jag nog att sova bra. Och det går säkert bra på jobbet i morgon. Det är alltid värst innan...



Kram!

2009-08-16 @ 19:30:08
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Mimmi

ibland så är det dåligt märkt t ex att det står 2 för 25 kr men det betyder inte att man skall läsa av 1 gång coh det blir 25 kr utan man skall läsa av 2 ggr. Har själv gjort fel p g a dålig markering i affären inget att bry sig om ... Det är bara att ma nhandlar lite nästa gång för är det över en viss summa som var fel så blir det avstämning då.

Visst borde det vara lika pinsamt om man skannat in en vara 2 ggr istället för en :-).

2009-08-17 @ 12:05:50
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Mimmi: Men det här var inget sånt. Det var fyra likadana varor med ordinarie pris, och av misstag så var bara två inscannade. Men pinsamt är det, det tycker jag.

2009-08-17 @ 14:28:44
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0