Dagens Dagbok – Söndagen den 23 augusti 2009 – Morgonen + Förmiddagen + Eftermiddagen. (Med åtta fotografier).

I morse så larmade mobilen klockan halvåtta, och jag gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Sen så åt jag frukost, fikade, och läste lite nyheter i datorn.

 

Borzko hade gått upp klockan halvtre i natt och åkt iväg för att jobba extra.


Jimmy sov, och skulle sova till klockan tolv i dag.

 

Sen under förmiddagen så höll jag på med diverse hushållsbestyr här hemma. Och jag satt även lite med datorn.

 

Vid elvatiden sen så gick jag iväg till centrum. Jag gick runt och tittade på lite allt möjligt, men jag shoppade ingenting i dag. Sen så gick jag till blomsteraffären och köpte en stor bukett blommor till min mamma. Två flaskor rödvin hade jag med mig hemifrån också.

 

Gick sen hem till min mamma och pappa vid tolvtiden. Dom andra gästerna skulle komma vid ettiden, och jag hade lovat att komma en timme tidigare för att hjälpa till lite.

 

Pappa hade varit och hämtat deras beställda smörgåstårtor på Konsum. Så jag hjälpte bara till att lägga upp ost och kex, skära paprika, blanda dricka, förbereda till kaffe, duka, med mera.

 

Så småningom så kom Jimmy, Anette, Kenneth, Mathias, Thomas, Maria, Patric, och lilla elva dagar gamla Nova.

 

Vi åt, och sen så fikade vi med glass och choklad. Och satt och pratade och hade det trevligt.

 

Vid fyratiden sen så drog vi oss alla hemåt.

 

Borzko var inte hemma när Jimmy och jag kom hem. Han hade ju först jobbat, sen kommit hem, och sen så hade han åkt hem till sin mamma på sitt vanliga söndagsbesök.

 

Jimmy satte sig vid datorn när vi kom hem.

 

Jag satte mig med min dator och min bok, uppe på vår övre balkong. Det var riktigt skönt där i eftermiddagssolen, så jag satt där till framåt halvsjutiden.

 

Här kommer åtta fotografier från eftermiddagen:

 


Kommentarer
Postat av: Angela

Mums, den smörgåstårtan så verkligen god ut!

2009-08-23 @ 22:34:46
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Angela: Det kan jag garantera dig att den var! Supergod! Och jag åt massor! ;-)

2009-08-24 @ 16:39:29
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Snurran

Mysigt firande idag också, men det blev lite kaka på kaka att fira med samma personer två dagar i rad, eller hur? Det såg verkligen smarrigt ut! :-P

2009-08-24 @ 16:48:43
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Det var så här, att Maria och Patric kunde ju inte komma på båtresan, och inte heller Jenny och Jocke. Dom fyra skulle då komma hem till min Mamma på söndagen istället. Men sen så blev det ju så att vi alla åkte hem till syrran på lördagskvällen, och då kom Maria och Patric dit. Och så var Jenny tvungen att jobba på söndagen, och kunde inte komma till sin Mormor. Men då hade hon beställt smörgåstårta. Och då kom Maria och Patric ändå. Och så frågade Mamma om Jimmy och jag ville komma också, och det ville vi. Sen kom syrran och hennes sambo också. Och så kom syrrans ex och Mathias också, och överraskade. Vet inte om du riktigt förstod min förklaring. Men vi tyckte inte att det blev "kaka på kaka" att fira med samma personer två dagar i rad. Man ska fira och umgås så mycket man kan med sina nära och kära, tycker vi.

2009-08-24 @ 16:53:17
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jodå, jag förstod :-D och tycker förstås också att man ska fira så mycket som möjligt, men jag undrade lite eftersom du förut sa att din mamma inte var så pigg på "stohej" :-)

2009-08-24 @ 21:36:03
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Nej, min Mamma är inte så pigg på "ståhej". Men när det är vi allra närmaste, alltså barn och barnbarn, då är det ju en helt annan sak! :-)

2009-08-25 @ 17:32:33
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0