Dagens Dagbok – Söndagen den 30 augusti 2009 – Morgonen + Förmiddagen + Eftermiddagen. (Med sex fotografier).


I morse så larmade min mobil klockan halvåtta, och jag gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Sen så blev det förstås frukost, fika, och lite nyhetsläsning i datorn.


Borzko var inte hemma. Han hade gått upp klockan tre i natt, och åkt iväg för att jobba extra.


Jimmy var inte heller hemma. Han är fortfarande med sina kompisar uppe i Norrtälje.


Jag gav mig sen iväg ut i det sköna vädret vid halvtiotiden. Soligt och varmt, men lite molnigt ibland, och rätt så blåsigt. Skönt och klart promenadväder.


Jag gick mot centrum och mot tunnelbanan vid halvtiotiden. Och så åkte jag till Skanstull. Där gick jag av och så promenerade jag in mot stan.


Vi Slussen sen så tog jag Djurgårdsfärjan över till Djurgården.



Jag gick sen från färjan, och mot Djurgårdsbron, och över till Strandvägen. Promenerade sen längs kajen.


Kungsträdgården gick jag också igenom.



Satte mig en stund vid bänkarna uppe vid glasskulpturen vid Plattan, och åt en glass.



Gick sen till Hötorget och tittade lite på loppmarknaden som alltid är där på söndagar. Eller jag tittade bara på böcker, men jag hittade ingenting i dag.


Sen så blev det lite shopping också. Såg att H&M hade etthundra kronors rabatt på alla sina jeans, och eftersom jag älskar deras jeans så gick jag in och kollade. Och jag köpte två par också. För trehundra kronor vardera istället för fyrahundra kronor vardera. Fotografier på dom kommer i ett separat inlägg som vanligt.


Sen så tog jag tunnelbanan hem igen, och kom hem vid ettiden, tre och en halv timme efter att jag gick hemifrån.


Lite lätt lunch blev det när jag kom hem. Och sen så höll jag på och fixade med lite allt möjligt här hemma en stund.


Borzko kom hem från jobbet vid halvtvåtiden. Då tog vi en fika och en pratstund.


Sen vid halvfyratiden så stack han iväg igen, hem till sin mamma på sitt vanliga söndagsbesök.


Jag satte mig i eftermiddagssolen på vår övre balkong, och läste i min bok: ”Lilla hjärtat” av Sophie Hannah.

 



Kommentarer
Postat av: Snurran

Fina bilder från vattnet :-)

2009-08-30 @ 20:56:34
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Tack så mycket! Taget med min snart två och ett halvt år gamla mobiltelefon! ;-)

2009-08-30 @ 21:09:34
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0