Årets Julkort - 2009.



Ja, det här blev årets julkort 2009. Det är ihopsatt av fyra gamla julkort, från åren 1995, 1997, 1998, och 1999.

Förra året gjorde jag likadant, och då satte jag ihop fyra kort från åren 1990, 1991, 1992, och 1993.

Jag har gjort egna julkort sedan 1987, det året Jimmy föddes. Så det blev det tjugotredje året i rad i år.

Vill ni se alla dom tidigare tjugotvå julkorten, så bloggade jag dom förra året. Här är en länk till det inlägget.

Jag använder mig av, sedan många år tillbaka, Posten.se när jag skickar julkort. Även när jag skickar vanliga vykort, och när vi är utomlands och skickar vykort hem. Det är bara att ladda upp ett fotografi, skriva texten, och betala, så är det klart. Korten kommer fram oftast dagen efter, eller en dag efter det. Och det fungerar över hela världen. Helt suveränt är det. Stora kort i A5-format, och det kostar bara 17:50 per kort. Just nu är det extrapris till jul, och då kostar det 15:- kronor. Jag kan verkligen rekommendera tjänsten!

Här är länk.



Kommentarer
Postat av: Therése

Jag använder mig också av Posten.se sedan många år tillbaka, tycker tjänsten är suverän! Dock skickar jag inga foton på mig själv + mannen, katterna eller liknande, utan på mottagaren själv. Lär ju vara troligast att dessa sparas då + att det är oerhört uppskattat. Ämnet med "fotokort" var btw med i Ribbings spalt i början av året, kolla här:

http://www.dn.se/blogg/etikettfragan/2009/02/10/familjebilder-till-alla-1548



Personligen blir jag dock väldigt glad av att få kort, oavsett motiv. Intresserar mig allra mest av vad det står i/på det. :)

2009-12-20 @ 20:44:49
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Therése: Jag skickar bara sexton julkort, och av dom så är tretton stycken släktingar, och så är det tre jobbarkompisar till mig (som har haft mina barn som gäster på jobbet). Så jag tror nog faktiskt att alla uppskattar fotografierna. Förr så skickade jag typ femtio julkort, men sen så har det minskat för varje år. Funderar faktiskt på om det här året ska bli det sista året.

2009-12-20 @ 21:14:59
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Snurran

Tycker det är trevligt med de traditionella julkorten med tomtar och snö på, så sådana skickar jag :-) I år skickar jag julkort till nästan bara släktingar för första året. Lite beror det på att det inte verkar uppskattas så himlans mycket, eller iallafall tror jag det, eftersom så få av dem jag förr har skickat till skickar kort till oss(?)men mest beror det på ren glömska, jag missade helt sista datum när man skulle skicka med julfrimärken, så nu blir det med vanliga märken istället. :-D

2009-12-20 @ 22:53:17
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Jag tycker det är trevligt med alla sorters julkort. Fotografier på barn, eller tomtar och snö, det spelar ingen roll. Jag blir glad över alla kort som jag får. Eller mail. Eller mms. Eller sms. Eller telefonsamtal. Huvudsaken är väl att man visar att man bryr sig. :-D

2009-12-20 @ 22:56:35
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0