Dagens Dagbok – Fredagen den 11 december 2009 – Eftermiddagen. (Med fem fotografier).


Åkte hem direkt efter jobbet. Underbar känsla när klockan är två på fredagen, speciellt efter en sån här intensiv och aktiv vecka.


Parkerade bara bilen och var bara inne en kort stund, och sen så gick jag till Centrum. Var på Synoptik och fixade till mina glasögon litegrann. Köpte också en rengöringsspray och en putsduk.



Sen så gick jag ut på Torget och köpte med mig en fin liten julgrupp, och så gick jag hem till min mamma och pappa för att fika.



Satt där i lite drygt en timme och fikade och pratade. Mamma hade gjort så fint i köket nu.



Gick sen hem och var bara hemma en kort stund igen. Sen kom Jimmy hem från jobbet, hämtade upp mig, och så åkte vi till Centrum.


Först var vi på Systembolaget för Jimmy skulle handla lite. Jag hittade en ny liten miniflaska med glögg till min samling som jag köpte.


Det är flaskan längst till höger som är ny. Dom andra hade jag sedan förut.



Samlar även på olika små miniflaskor med Absolut Vodka.



Vi gick sen till Hemköp och handlade fyra fulla plastkassar med matvaror, och lite gott att äta till kvällen förstås också.


När vi sen kom hem så åt vi middag tillsammans.


Efter middagen så duschade Jimmy och gjorde sig i ordning. Och sen så satte han sig på sitt rum framför datorn.


Själv så höll jag på med diverse hushållsbestyr här hemma.




Kommentarer
Postat av: Snurran

Fina flaskor, men lite lustigt att du som är praktiskt taget nykterist samlar på alkoholhaltiga drycker :-D

2009-12-11 @ 19:43:08
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, men jag började ju att samla innan jag blev nykterist! Och jag är ju liksom inte emot alkohol! Jag vill bara inte dricka själv! Och jag gillar dom där små flaskorna! Så snyggt med belysningen i vitrinskåpet! :-)

2009-12-11 @ 20:19:32
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Linda

Kan man köpa Blossa -08 separat? Jag trodde bara det fanns i presentförpackningar med olika smaker...

2009-12-11 @ 21:47:21
URL: http://blogg.passagen.se/liri
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Linda: Nej, man kan inte köpa den separat. Den låg tillsammans med en -05 och en -06. Men dom hade jag redan, så dom kommer jag att ge till Jenny! :-)

2009-12-11 @ 21:52:05
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0