Dagens Dagbok – Fredagen den 18 december 2009 – Hela Dagen. (Med nio fotografier).


I morse så ringde inte mobilen klockan halvfem som vanligt, utan klockan halvåtta istället. Egentligen så skulle jag ju ha jobbat den sista arbetsdagen för terminen i dag. Men jag hade tagit ut en kompledig dag i dag, eftersom jag skulle på en begravning.


Vill ni läsa om hur min dag egentligen skulle ha varit, så läs dagens inlägg från min kollega Snurran, i hennes blogg Filijokus Funderingar.


Jag gick upp halvåtta, duschade, och gjorde mig i ordning. Borzko hade gått upp klockan fyra, och Jimmy kvart över fem, och åkt till sina respektive jobb.


Efter frukost, fika, och nyhetsläsning i datorn, så höll jag på och fixade med lite allt möjligt här hemma på förmiddagen.


Gjorde mig sen i ordning inför begravningen. Det här blev dagens outfit:



Vid halvtolvtiden sen så gav jag mig iväg. Jag åkte först hem till mamma och pappa och hämtade upp dom. Sen så åkte vi till Rågsved och hämtade upp min mammas syster. Och sen så åkte vi till Sätra, hem till min syster.


Vi åkte sen alla fem i syrrans bil, till kyrkan där begravningsceremonin skulle hållas. Det var i Solna Kyrka. Jag hade aldrig varit i den kyrkan förut, men det var en mycket fin, liten, gammal kyrka. Kolla gärna in länken.


Det var min mammas kusin Maine som begravdes i dag. Hon dog efter bara några få månaders sjukdom, i cancer, bara 64 år gammal…



Ceremonin var ungefär en timme. Det var en mycket bra präst som talade, bra texter och tal, bra psalmer och musik, och mycket, mycket gripande och sorgligt. Fast väldigt, väldigt fint och positivt ändå.


Efter lite småprat utanför kyrkan efteråt, så åkte vi alla fem hem till syrran igen. Min systerdotter Maria, med sin fyramånadersbebis Nova, kom också med dit.


Vi drack kaffe, åt pepparkakor, och drack glögg. Satt och pratade, och så gullade vi förstås med lilla söta Nova.



Sen vid femtiden så åkte vi hem. Jag skjutsade hem min moster först, och sen mina föräldrar. När jag kom hem så ställde jag bara bilen, och sen gick jag till Centrum för att handla lite.


Köpte först en Situation Stockholm-tidning. Jag hade missat att köpa december-numret, så det var tur att Annebelle påminde mig, eftersom det är en stor artikel om Farsta i den.



Sen så var jag på Hemköp och handlade en hel del matvaror, och lite gott att äta till kvällen.


Åt middag sen när jag kom hem, och höll sen på med lite diverse hushållsbestyr.


Sen så satte jag mig uppe i vardagsrummet med datorn och boken.


Termometern visade minus tolv grader vid sjutiden…



Jimmy slutade redan klockan ett i dag. Men när jag kom hem, vid halvsextiden, så hade han redan stuckit iväg igen. Han är på julbord med jobbet i kväll.


Borzko jobbar sent i kväll. Han beräknar att vara hemma vid tiotiden ungefär.


Och eftersom Idol nu är slut, som jag alltid brukar titta på på fredagar, så blir det tevefritt för mig i kväll tror jag. Jag ska nog läsa i min bok, ”Fyrvaktaren” av Camilla Läckberg, istället för att se på teve.




Kommentarer
Postat av: Snurran

skönt att din dag ändå blev bra, det ledsamma innehållet till trots :-/

Hon är verkligen en riktig gulleplutta, lilla Nova! :-)

2009-12-18 @ 22:24:41
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, det blev en bra dag trots allt. Begravningen var så fin och faktiskt ändå positiv. Trots all som jag grät...



Nova är otroligt söt! Mycket, mycket sötare i verkligheten än på mina foton!

2009-12-18 @ 22:33:20
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Ida

Vad fin du var!

2009-12-19 @ 19:21:45
URL: http://idisenochlivet.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Ida: Tack så mycket! :-D

2009-12-19 @ 19:25:05
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0