Dagens Dagbok – Lördagen den 26 december 2009 – Morgonen + Förmiddagen + Första Halvan av Eftermiddagen.


Mobilen larmade klockan halvåtta i morse också. Gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Ett stort glas kaffedryck och nyhetsläsning i datorn blev det sen.

 

Borzkos mobil larmade klockan nio, och han gick då upp. Han mådde ju dåligt i går kväll, och gick och la sig redan vid sextiden, när vi kom hem från bion. Nu hade han sovit i femton timmar, och kände sig frisk igen. :-)

 

Efter att Borzko hade genomgått sina morgonbestyr, så åt vi frukost tillsammans, fikade, och satt och pratade en stund.

 

Sen så satte vi båda två igång med lite veckostädning. Jimmy vaknade så småningom också, och hjälpte då också till. Vi dammsög, torkade golven, skurade toaletten och badrummet, och bytte och tvättade handdukar och lakan. Jag gjorde även lite matlådor och frös in. Både till Borzko och Jimmy. På julmat och lite annat som fanns i kylen.

 

När vi var klara så tog vi alla tre en fika, och åt lite lätt lunch. Sen så satte sig Jimmy framför datorn. Borzko satte sig och läste i sin bok. Och jag varvade min tid mellan min bok och min dator.

 



Kommentarer
Postat av: Snurran

Skönt att Borzko mår bra idag! Det kanske bara var vila och sömn som saknades, han har ju jobbat rätt hårt några dagar innan jul :-/

2009-12-26 @ 15:24:10
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Njae, det var nog mer än brist på vila och sömn... För han mådde illa ett par gånger också... :-/

2009-12-26 @ 23:43:55
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0