Dagens Dagbok – Måndagen den 28 december 2009 – Morgonen + Förmiddagen + Första Halvan av Eftermiddagen. (Med två fotografier).


Mobilen larmade som vanligt klockan halvåtta i morse. Och jag gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Sen så blev det frukost, fika och nyhetsläsning i datorn.


Borzko hade gått upp klockan fyra och åkt iväg för att jobba. Och Jimmy hade gått upp klockan fem och åkt iväg till sitt jobb.


Hade kanske tänkt mig en liten promenad i dag på förmiddagen. Men det regnade ute, och då hade jag definitivt ingen lust, så jag struntade i det.


Mamma och pappa ringde och frågade om dom fick komma över på en fika lite senare, och självklart så fick dom det.


Jag höll sen på med diverse hushållsbestyr här hemma under förmiddagen. Varvade lite med datorstunder också.


Sen vid halvtolvtiden så kom mamma och pappa över på en fika. Ungefär samtidigt så kom Jimmy hem för att äta lunch. Han hade körningar i närheten och passade på att äta lunch och fika hemma.


Så vi satt och fikade och pratade alla fyra en stund. Sen så stack Jimmy iväg för att jobba igen. Men mamma och pappa stannade kvar en stund till. Jag bjöd på saffransbullar och chokladkarameller.



Och jag fick en stor bukett med röda tulpaner från mamma och pappa.



När dom sen skulle gå hem, så gick jag med dom till centrum. Både mamma och jag var inne på Apoteket och handlade lite, och sen så skiljdes vi åt.


Jag gick till Hemköp och hämtade ut ett stort bokpaket från Bokus.


Var sen bara hemma en kort stund, och sen tog jag bilen och hämtade upp mamma. Och så åkte vi till Handens Polisstation. Där fixade vi ett nytt id-kort till mamma, eftersom pappa har tappat bort mammas id-kort…


Jag körde sen hem mamma igen, och kom tillbaka hem vid fyratiden. Höll då på med diverse hushållsbestyr en stund.




Kommentarer
Postat av: Robin

Fina Tulpaner!! :)

2009-12-28 @ 16:36:27
URL: http://www.robincarlsson.se
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Robin: Ja, visst är dom!? Jag älskar tulpaner! :-)

2009-12-28 @ 17:24:54
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0