Dagens Dagbok – Onsdagen den 9 december 2009 – Hela Dagen.


Jobbade först som vanligt i dag. Samma arbetsuppgifter även i dag. Först städning av matsalarna. Sen jobb i skalen med grönsakerna. Och sen som tredjeman i matsalarna.

 

Vi serverade tomatsoppa, mjukt skivat bröd, och skivad ost, i dag. Och vår salladsbuffé.

 

En av kollegerna var sjuk i dag. Men vår praktikant, som vi nyligen hade hos oss, kom och vikarierade hos oss i dag.

 

Allt flöt på bara bra. Och ingenting speciellt hände.

 

Sen när klockan var två, så gick jag inte hem. Utan jag jobbade över i sex timmar. Två gånger om året gör jag det, tillsammans med fem kollegor. Det är i december när fyrorna och femmorna har nobelfest. Och det är i maj när niorna har sin avslutningsbal.

 

Middagen som serverades var, plättar med jordgubbssylt till förrätt. Varmrätten var kycklingfilé med klyftpotatis, bearnaisesås, och blandad sallad. Och till efterrätt så fick dom glassbåtar.

 

Eftermiddagen och kvällen flöt på bara bra. Och när det mesta var diskat, så gick vi hem vid åttatiden.

 

Jimmy var hemma när jag kom hem. Han hade kommit hem redan vid halvtretiden i dag. Borzko kom hem från jobbet ungefär när jag kom hem, vid åttatiden.

 

Resten av kvällen tillbringades med diverse hushållsbestyr, umgänge med Borzko och Jimmy, och en stund vid datorn.

 



Kommentarer
Postat av: Snurran

Skönt att ni fick vikarie :-)

2009-12-09 @ 22:17:08
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja! Mycket! :-D

2009-12-10 @ 16:14:23
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0