Dagens Dagbok – Söndagen den 13 december 2009 – Morgonen + Förmiddagen + Första Halvan av Eftermiddagen. (Med tolv fotografier).


I morse så larmade mobilen klockan halvåtta. Och jag gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Sen så blev det kaffe, och nyhetsläsning i datorn.


Borzkos mobil larmade klockan nio, och han gick då upp, och genomgick sina morgonbestyr. Vi åt sen frukost tillsammans, och hade en pratstund.


Sen så gav vi oss iväg båda två. Borzko gick till Farstahallen för att träna. Och jag gick till tunnelbanan för att åka till stan.


Jag hade tänkt mig ett par timmar på stan för att titta på julmarknader, julskyltning, julpynt, och kanske luciatåg.


Jag åkte tunnelbanan till Skanstull, och sen så promenerade jag därifrån in mot stan.


Stannade till och beundrade den stora granen på Skeppsbron.



Gick sen in i Gamla Stan och till Storkyrkan. Hade tänkt att gå in där och tända ljus. Men det var högmässa just då, så det kändes inte lämpligt att gå in då.


Gick då till julmarknaden på Stortorget och gick runt och tittade i alla stånden.



Sen så gick jag in mot City. Så här fina prydnader sitter det på Drottninggatan.



Gick till Centralstationen för att titta på det stora pepparkakshuset som jag hade läst om, och som skulle stå där. Men jag hittade aldrig det…


Sen så gick jag till Plattan och tittade lite på julmarknaden där.



Efter det så gick jag till NK och tittade på deras julskyltning. Den var ju fin som vanligt. Lite svårt att fotografera där bara, för det var så mycket folk där.



Sen så gick jag till Kungsträdgården och kollade in den julmarknaden.



Stod sen i lite drygt tjugo minuter och lyssnade på en fantastiskt duktigt kvartett som sjöng Lucia-sånger. Mycket stämningsfullt var det.



Gick sen upp mot City igen. Köpte mig en pocketbok på Akademibokhandeln för att ha och läsa på vägen hem. Köpte också en påse brända mandlar till Jimmy, för han älskar dom. :-)


Sen så åkte jag hem, och kom hem vid kvart över ett. Borzko hade kommit hem från gymmet och var hemma. Och Jimmy hade vaknat och gått upp, och var också hemma.


Vi tog en fika alla tre i köket, och satt och pratade en stund. Jag åt lite lätt lunch också.


Höll sen på med lite diverse hushållsbestyr här hemma.


Vid halvtretiden så stack Borzko iväg med bilen, för att åka hem till sin mamma, på sitt vanliga söndagsbesök.


Jimmy satt på sitt rum framför datorn.


Och jag satte mig uppe i vardagsrummet med datorn.




Lite drygt tiotusen steg blev dagens promenad i stan. Och lite drygt åtta kilometer blev det.

 

Dumt egentligen att titta på juldekorationer i dagsljus... Dom kommer ju liksom inte till sin rätt då. Jag borde åka in igen, och gå samma runda, på kvällen.

 



Kommentarer
Postat av: Snurran

Du verkar iallafall haft en mysig stadspromenad :-)

2009-12-13 @ 14:52:15
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, det var tre mycket mysiga timmar! :-D

2009-12-13 @ 15:17:48
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0