Dagens Dagbok – Söndagen den 20 december 2009 – Morgonen + Förmiddagen + Första Halvan Av Eftermiddagen. (Med nio fotografier).


I morse så larmade mobilen klockan halvåtta, som nästan alltid på mina lediga dagar. Jag gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Borzko gick upp klockan nio och genomgick sina morgonbestyr. Sen så blev det frukost, fika, och en pratstund i köket. Och så tände vi förstås det fjärde ljuset i dag.



Vi satte sen igång med diverse hushållsbestyr här hemma. När Jimmy sen vaknade, vid halvelvatiden, så hjälpte han också till.


Det blev vanlig veckostädning med dammsugning, golvtorkning, och skurande av toalett och badrum. Det gjorde Borzko det mesta av. (Tvätten gjorde jag redan i går.)


Jimmy skötte det mesta av bränning av några skivor som jag ville ha.


Och jag kokade fyra satser med Mormors Chokladkarameller.



Skönt att ha datorn bredvid, för det tar rätt så lång tid innan chokladkaramellerna är klara, och man ska ju helst röra hela tiden. Så lite facebooking, bloggläsning, och nyhetsläsning hann jag också med. :-)



Här är det färdiga resultatet.



När städningen var klar, så gick Borzko iväg till Farstahallen för att träna. Jimmy satte sig så småningom på sitt rum, framför datorn.


Själv så fortsatte jag att hålla på och fixa med lite alla möjliga hushållsbestyr här hemma en stund till.


Sen så satte jag mig med datorn. Och så fixade jag i ordning årets julkort. Jag satte ihop fyra gamla julkort från tidigare år, till ett julkort i år, precis som jag gjorde förra året. Bild kommer i separat inlägg lite senare. Och sen så laddade jag upp koret till Posten.se för tryckning och utskick. Sexton kort för 15:- styck, blev sammanlagt 240:- kronor.


Beställde sen lite böcker från Bokus.se. En julklapp från mig själv till mig själv! ;-D Fast dom kommer inte att komma förrän efter jul. Tretton böcker för sammanlagt 885:- kronor blev det. Kommer ett separat inlägg om det också lite senare.


När Borzko kom hem från gymmet så gick han ut och skottade fram bilen, och skottade på och runt vår parkeringsplats. Och sen vid tretiden så åkte Borzko iväg hem till sin mamma på sitt vanliga söndagsbesök.


Mycket snö är det här nu. Här är fem bilder, tagna innefrån.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej, jag skulle påminna dig om att lägga in bilder på ditt 'bibliotek' :) skulle vara kul att se

2009-12-20 @ 16:06:50
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Anonym: Ja! Just det! Hade faktiskt redan glömt bort det! ;-) Tack för att du påminde mig! Men jag vill ta kort i dagsljus, för jag tror att det blir mycket bättre kort då. Så jag ska försöka att komma ihåg att göra det i morgon! :-)

2009-12-20 @ 16:10:26
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Snurran

Vaa? har ni inte fått skottat idag? ;-)

2009-12-20 @ 17:35:06
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Nej, i går var dom här och skottade, rätt så sent på eftermiddagen. Men i dag så har ingen var här.

2009-12-20 @ 17:38:22
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Angela

Jisses, vi har bara några fjun på marken - inte ens så att det täcker ;-)

2009-12-21 @ 13:15:38
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Angela: Jaså!? Jag trodde faktiskt att det var mycket snö i hela Sverige nu! ;-/

2009-12-21 @ 21:44:19
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0