Dagens Dagbok – Tisdagen den 29 december 2009 – Morgonen + Förmiddagen. (Med ett fotografi).


Även i morse så larmade min mobil klockan halvåtta, och jag gick då upp och genomgick mina morgonbestyr. Fika, frukost och nyhetsläsning i datorn blev det sen.

 

Både Borzko och Jimmy hade gått upp tidigare och åkt iväg till sina respektive jobb.

 

Jag bestämde mig för att åka en sväng in till stan i dag. Det var 7,5 minus, men jag hade läst att det skulle bli en solig dag. Så jag tänkte kolla in var vår nya körlokal ligger, promenera lite på stan, och kanske kolla in rean lite.

 

Stack iväg hemifrån vid kvart i tio. Mot centrum och mot tunnelbanan. Hade en pocketbok med mig i fickan att läsa under vägen: ”När kalla nätter plågar mig med minnen av hur det var” av Jessica Andersson.

 

Åkte till S:t Eriksplan för att titta var Filadelfiakyrkan ligger, eftersom det är där som ”Kör för alla!” ska vara den här terminen.


Det var väldigt lätt att hitta dit. Den låg typ en minut från tunnelbaneuppgången…

 

 

Sen så promenerade jag från S:t Eriksplan och in till Centralen. Det tog ungefär en halvtimme. Ingen sol kom det… Och blåsigt med en väldigt kall vind var det… Väldigt halt överallt också, så det var jobbigt att gå… Fick jätteont i artrosen i mina stortår, förmodligen både på grund av kylan och att man går lite annorlunda när det är så halt.

 

Så när jag kom fram till Centralen så hade jag ingen lust att promenera mer. Och jag hade ingen större lust att ge mig in i affärer för att titta på rean heller. Så jag tog då tunnelbanan hem till Farsta igen.

 

Gick förbi frisersalongen på vägen hem och bokade tid till tisdagen den 5 januari, för klippning och slingning.

 

När jag kom hem så blev det ett stort glas varm kaffedryck, och så satte jag mig med kuddar och plädar i soffan, och läste i min bok.

 

 


Kommentarer
Postat av: Mimmi

Visst blev man lurad på solen men en kort stund fick jag se den och det var ett otroligt annorlunda vackert ljus.



Förstår att du har det jobbigt med din tå hoppas du har stabila skor med hård och isolerad sula nu när det är kallt så de onda tårna får ha det bra :-)!

2009-12-29 @ 16:03:15
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Mimmi: Jag såg inte ens solen en liten kort stund, tyvärr.



Jag har väl ganska så hyfsade skor, tror jag.

2009-12-29 @ 16:30:20
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Snurran

Trist att det mesta av promenerandet frös inne :-/

2009-12-30 @ 16:52:29
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Det gör faktiskt inte så mycket. Jag satt och läste i mina böcker större delen av dagen istället. Mysigt! ;-)

2009-12-30 @ 21:38:38
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0