"Johan Falk - GSI - 6 - De Fredlösa" - 2009 - Film



"Johan Falk - GSI - 6 - De Fredlösa" - 2009 - Film

"När en kvinnlig åklagare som driver ett mål mot ett av landets farligaste MC-gäng utsätts för ett sprängattentat, växer mediakarusellen och polisen anklagas nu mer kritiskt än någonsin för att inte rå på den organiserade brottsligheten. Men polisen är mer aktiv än vad media kan ana. Polisledningen ger order till den enhet som har som sin enda uppgift att arbeta mot den tyngsta organiserade brottsligheten – Gruppen för Särskilda Insatser – att sätta in alla tillbuds stående medel. Men mardrömmen är ett faktum när det kommer fram att attentatet har sitt ursprung i just de metoder som polisledningen sanktionerat, och fler attentat är på gång…"

(Kopierat från Lovefilm)

Den sjätte och sista av Johan Falk-filmerna var precis lika bra som dom tidigare fem filmerna. Känns jättetråkigt att inte få se flera filmer nu. Speciellt eftersom jag har blivit oerhört förtjust i rollfiguren Frank Wagnar, som spelas av Joel Kinnaman. Men i januari kommer ju filmen "Snabba Cash" efter Jens Lapidus bok, och då spelar Joel Kinnaman en av huvudrollerna. Så den måste man ju se! ;-)

Betyg: 4 av 5.

Här är länk till min recension av den femte filmen, där det också finns länkar till dom övriga fyra filmerna.



Kommentarer
Postat av: Akå

Jag längtar SÅ tills snabba cash kommer ut på bio! :)

2009-12-11 @ 23:32:22
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Akå: Jag också! :-D

2009-12-12 @ 08:28:00
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0