"Wallander - Skytten" - 2009 - Film



"Wallander - Skytten" - 2009 - Film

"En prickskytt håller Ystad i skräck och hans offer är personer som har anknytning till en juvelkupp. Snart förstår Wallander att det finns kopplingar till en kriminell organisation. I Skyttens misslyckade försök att skjuta de sista som är kopplade till kuppen dras Wallanders kollega, Pontus in i en jakt på liv och död. Wallander tvingas nu leda en utredning där en av hans egna kan bli nästa offer och där lösningen visar sig vara mer komplicerad än väntat."

(Kopierat från Lovefilm)

Wallander-film nummer 8 i andra omgången, eller nummer 21 sammanlagt, Skytten, var en av dom bättre i andra omgången tycker jag.

Betyg: 4 av 5.

Filmens trailer:


Kommentarer
Postat av: lilla jag

Det är helt frivilligt vad man gör på nyårsafton. Men att sitta och se film och blogga efter tolvslaget. Hoppas du haft en bra kväll annars och umgåtts med nära och kära.

2010-01-01 @ 11:34:56
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Lilla jag: Är det något fel med att se en film på nyårsafton? Och att lägga in en recension på den en halvtimme efter tolvslaget? Jag förstår inte alls vad det är du syftar på?!?



Jag hade en mycket bra kväll, tillsammans med min man. Vi åt och drack gott, tittade på teve, pratade, såg en film, tittade på fyrverkerierna, skålade och pussades in det nya året. Är det godkänt för dig? Sen vid halvett så satte han sig och läste en stund i sin bok. Och jag satte mig med datorn en stund. Vid halvtvåtiden sen så gick vi båda och la oss. För mig så var det en bra kväll.

2010-01-01 @ 12:59:01
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Josefin

Hahaha ja skulle det vara nåt fel med det? Tycker att det låter som en bra nyårsafton.



Jag blev besviken på filmen, tycker att det var en av de sämre. Tycker att de unga poliserna är så dåliga skådespelare. Synd att Ola Rapace (visst heter han så?) slutade, han var klockren polis. Johanna Sällström var också väldigt bra i Wallander.



Visst är det 5 filmer kvar?



Hoppas att det nya året har börjat bra.



Kramar

2010-01-01 @ 18:16:52
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Josefin: Ja, vi tyckte faktiskt också att vi hade en bra Nyårsafton! :-D



Jag tycker att filmen var bra. Och jag gillar båda dom unga poliserna. Men jag håller med dig om att Ola Rapace och Johanna Sällström var ännu bättre.



Ja, fem filmer kvar.



Året har börjat med julpyntsborttagande, städning, och sen slappande!



Kram!

:-D

2010-01-01 @ 20:15:46
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0