Dagens Dagbok - Fredagen den 6 februari 2009 - Kvällen.


Jag stack sen iväg vid halvsextiden i går kväll. Åkte först och hämtade upp en av kollegerna, och sen åkte vi hem till henne vi skulle till.


Vi var åtta stycken mattanter som träffades. Fem från vår skola, och tre från en närliggande skola som vi skickar mat till.


Först så åt vi två jättegoda, och väldigt fina, smörgåstårtor som värdinnan hade gjort. Det fanns också sallad, bröd, och lite annat tilltugg.


Efter att vi hade ätit, så lekte vi en lek. Jag har hört och läst om den förut, och oftast så leker man den tydligen med julklappar. Alla hade köpt ett eller flera paket. Vi hade satt som övre gräns trettio kronor, men dom flesta hade köpt för uppåt femtio kronor. En del hade bara köpt ett paket, och en del hade fått ihop många paket för den summan. Vi la alla dom inslagna paketen på bordet, och sen så slog vi tärningar. Om man fick en sexa så fick man ta ett paket ur högen. När paketen var slut på bordet så hade alla olika många paket. Nu ställde vi en klocka på tjugo minuter, och så slog vi tärningarna igen. Om man nu fick en etta eller en sexa så fick man välja ut ett paket som någon annan hade. Och ju längre tiden gick så blev det mer och mer stressigt och spännande. Vissa paket såg ju extra fina ut och dom blev ju populära och alla ville ha dom. När sen tiden var ute så hade en del bara ett paket, och en del hade många paket. Jag hade lyckats få behålla två paket. Sen så öppnade vi paketen och fick se vad det var i dom. Och det var ju inte alltid som dom finaste paketen på ytan innehöll dom bästa sakerna. Mina två paket innehöll värmeljuslyktor och choklad.


När paketleken var slut så började vi att spela kort, och det blev pokerspelet Texas Hold'em. Det blev ett väldigt utdraget spel, mest beroende på att det var två av kollegerna som inte hade spelat det förut. Jag åkte ut som fjärde man. Och vinnaren fick den lilla potten på etthundrasextio kronor, eftersom vi hade satsat tjugo kronor var.


Vi åt en massa godis och snacks hela kvällen. Och drack en massa gott gjorde alla förstås. Jag höll mig till alkoholfritt som vanligt. Och det gjorde även min kollega Snurran, som också hade bilen med sig. (Hon kommer väl säkert också blogga om kvällen, här är länk till hennes blogg.)


Vid strax efter tolv så bröt vi upp och åkte hemåt. Jag skjutsade först hem en av kollegerna, och sen så åkte jag hem till Farsta. Kom hem vid halvettiden ungefär. Borzko hade redan gått och lagt sig när jag kom hem. Och Jimmy var inte hemma. Satt en stund vid datorn när jag kom hem, och läste lite nyheter. Gick och la mig vid strax efter ett.


Tack för en mycket trevlig kväll, alla ni som var där och läser min blogg!


Bilder från dagen och kvällen kommer i mitt EFIT-inlägg, lite senare i dag.

(Uppdaterad.) (Här finns det bilder från kvällen i Snurrans blogg.)

Kommentarer
Postat av: Snurran

paketleken var himla rolig, den måste vi ha fler gånger! Det var länge sedan jag skrattade så gott och länge! :-D

2009-02-07 @ 14:08:57
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Bim

---> Snurran: Ja, jag håller definitvit med dig! Paketleken tycker jag att vi har varje gång! Och för femtio kronor. Vet man det så kan man ju köpa på sig gjejer när som helst, så har man ju till nästa gång.



Sen tycker jag att vi spelar vanliga sällskapsspel nästa gång. Poker blir alldeles för långdraget och segt.

2009-02-07 @ 14:15:11
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Josefin

Jag har hört talats om paketleken men inte riktigt förstått, bra att du förklarade :)



Jag skrev i inlägget ovan att det verkade som att ni hade en trevlig kväll och i det här inlägget skrev du det (jag började med att läsa bloggen uppifrån, det var därför jag inte hade sett att du redan skrivit det).



Kramar

2009-02-07 @ 16:04:37
Postat av: Bim

---> Josefin: Ja, jag kan rekommendera paketleken! Jätteroligt var det!



Haha! Det blir så där, man läser ju faktiskt bloggar i typ fel ordning!



Kram! :-)

2009-02-07 @ 16:52:43
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0