Dagens Dagbok - Lördagen den 14 februari 2009 - Morgonen + Förmiddagen + Första Halvan av Eftermiddagen. (Med tre fotografier).


Mobilen larmade klockan halvåtta i morse. Men då hade jag varit vaken i två korta stunder tidigare. Först klockan halvfem när Borzko gick upp för att åka till jobbet. Och sen klockan fem när jag hade sms-kontakt med Jenny för att vara hennes väcknings-backup.


Gick upp halvåtta, duschade, och gjorde mig i ordning. Åt sen en snabb frukost, och tog en fika.


Och sen prick klockan nio så gav jag mig iväg ut. Det var då strålande sol ute, och åtta minusgrader, och det såg rätt så skönt ut ute.


Min plan var att ta tunnelbanan in till Skanstull, sen promenera in till Hötorget. Efter det promenera runt lite på stan, och sen kanske shoppa lite.


Jag åkte till Skanstull, och så började jag att promenera in mot stan... Då hade solen gått i moln, det var svinkallt, grått, mörkt, ruggigt, blåste en hel del, och det kändes som typ femton grader kallt istället för dom åtta som det var...


Jag gick bara en enda station, till Medborgarplatsen, och sen gick jag ner i tunnelbanan igen... Tänkte först åka in till stan, men sen så ändrade jag mig, och så åkte jag hem till Farsta istället...


Kom dit prick tio när Centrumet öppnade. Gick in där och så handlade jag Alla Hjärtans Dags-presenter till Borzko och Jimmy. (Jenny och mina föräldrar hade jag ju redan handlat till).


Sen så gick jag hem, och kom hem vid halvelvatiden. Jimmy hade precis vaknat och gått upp då, så han åt då frukost, och jag åt lite lätt och tidig lunch.


Min Mamma ringde sen, och sa att hon och Pappa inte lyckades med att vika ihop flyttkartongerna som dom hade fått av oss, och ville att jag skulle komma över och hjälpa dom. Och självklart så gjorde jag ju det.


Jimmy följde också med. Så vi vek ihop alla kartongerna. Sen så fikade vi och satt och pratade en stund.


Jag hade ju redan uppvaktat Mamma och Pappa med Alla Hjärtans Dags-presenter redan i onsdags, och så även hade jag ju gjort med Jenny. Det gjorde jag eftersom att Jimmy hade tänkt åka bort över helgen, och låna med min bil då, men den resan blev inställd.


När vi sen åkte från Örby, så tog vi med en teve och en strykbräda som dom ville bli av med. Och på vägen hem så åkte vi till Återvinningscentralen i Högdalens Industriområde och slängde det.


Vi ettiden så var vi hemma i Farsta igen. Och strax efteråt så kom Borzko hem från jobbet. Jag gav Jimmy och Borzko deras Alla Hjärtans Dags-presenter. Och jag fick också presenter från Borzko. En fin bukett med röda rosor plus en ask med geléhjärtan fick jag.






Både Jimmy och jag satte oss sen uppe i vardagsrummet. Efter att Borzko hade duschat och gjort sig i ordning, så gjorde han oss också sällskap. En fika blev det för oss alla tre. Borzko läste sen i sin bok. Jimmy satt med sin dator.





Och jag varvade min tid mellan datorstunder och bokläsning i: "I Djursholm och Tensta kindpussar vi varandra" av Pontus Herin.



Kommentarer
Postat av: Snurran

Typiskt att solen skulle försvinna när du för ovanlighetens skull kom iväg på promenad :-/ Jag kom ju inte ens så långt idag - det blev bara en pytte-tur till återvinningsstationen på eftermiddagen när solen kom åter

2009-02-14 @ 15:47:42
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Bim

---> Snurran: Ja, det kändes faktiskt lite snopet... Hade inte föreställt mig att det var så djävla kallt. Och nu på eftermiddagen så har solen kommit tillbaka här också.

2009-02-14 @ 15:53:25
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0