Dagens Dagbok - Onsdagen den 11 februari 2009 - Dagen + Kvällen. (Med sex fotografier).

Jobbade förstås som vanligt i dag också. Och även i dag först i skalen, och sen i disken. Fulltalig personalstyrka var vi även i dag. Och även i dag så flöt allt på bra, och ingenting speciellt hände. Vi serverade gulaschsoppa i dag, med mjukt bröd och ost.


Åkte hem direkt efter jobbet. I dag var Jimmy hemma när jag kom hem, han hade inget jobb i dag igen, på grund av arbetsbrist.


Jag var bara hemma en kort stund, för att hämta Jimmy, och min symaskin som Jenny skulle låna.


Sen så åkte Jimmy och jag iväg i bilen. Först så åkte vi till Centrum för att handla Alla Hjärtans Dag-presenter till Jenny, och till min Mamma och Pappa.


Efter det så åkte vi hem till min Mamma och Pappa i Örby. Där hämtade vi ett dubbel-våffeljärn som min Mamma hade, men inte ville ha kvar, och som Jenny skulle få. Och så passade jag på att uppvakta min Mamma och Pappa i förskott på Alla Hjärtans Dag. Dom fick en fin blandad bukett med tulpaner och andra blommor, en ask med chokladhjärtan, och ett fint kort.


Sen så åkte Jimmy och jag vidare hem till Jenny och Jocke i Tumba. Jenny fick våffeljärnet av sin Mormor. Hon fick låna min symaskin med alla tillbehör. Och så uppvaktade jag även Jenny i förskott på Alla Hjärtans Dag. Hon fick också en fin blandad bukett med tulpaner och andra blommor, och också hon en ask med chokladhjärtan, och även hon ett fint kort. Sen fick hon också en liten söt nallebjörn till sin lilla samling. Och sist, men inte minst, så fick hon femhundra kronor.


Jimmy åkte sen och mötte Jocke vid Tumba Station när han kom från jobbet. Dom handlade lite matvaror på ICA i Centrum. Och sen så åkte dom till Pizzerian och köpte pizzor till oss alla fyra.


Sen så åt vi middag. Och efter det så fikade vi och drack varsitt glas av Jennys goda hemgjorda smoothies.


Jenny rakade också av håret på både Jimmy och Jocke. Jimmy rakade hela huvudet. Men Jocke sparade sitt hår mitt på uppe på huvudet. Han skulle ha det så i ett par dagar, på kul bara.


Vid halvåttatiden sen så åkte Jimmy och jag hem till Farsta igen. Vi kom hem vid åttatiden. Borzko var hemma då när vi kom hem, och hade kommit hem från jobbet vid sjutiden. Sen hade han ätit middag, och duschat och gjort sig i ordning.


Resten av kvällen så tittade Borzko på sport på teve. Jimmy satt vid datorn. Och jag satt vid min dator. Men snart blir det nog bokläsning i stället.


Här kommer sex stycken fotografier från kvällen:

Här äter vi middag, och både Jocke och Jimmy har fortfarande sitt hår kvar.





Jennys goda Smoothies.





Och självklart så diskade jag även i dag! ;-)





Jenny rakar av Jimmys hår.





Och så här blev det färdiga resultatet.





Och så här ser Jocke ut nu.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0