Dagens Dagbok - Onsdagen den 18 februari 2009 - Dagen + Kvällen. (Med sex fotografier).


I går, onsdag, jobbade jag som vanligt förstås. Jag var även i går först en stund i skalen och förberedde grönsakerna, sen så fixade jag i ordning matsalarna inför lunchserveringen, och slutligen så jobbade jag som andreman i stora matsalen. Vi serverade fiskpanetter, kokt ris, och filsås. En av kollegerna var sjuk även i går, så vi fick jobba med personalbrist. Men allt flöt på bara bra ändå, och ingenting speciellt hände.


Åkte hem direkt efter jobbet. Jimmy var hemma när jag kom hem, för han hade inget jobb i går på grund av arbetsbrist. Jag var bara hemma en kort stund, och sen så åkte vi båda iväg i bilen.


Först så åkte vi och hämtade upp Jenny vid hennes skola Jensen Gymnasium Södra vid Skanstull.


Sen så åkte vi alla tre till Västberga och till DHL där. Jenny hämtade där upp ett paket med alla grejerna som hon skulle ha till UF-mässan torsdag och fredag.


Efter det så åkte vi till Kungens Kurva och till IKEA. Jenny köpte en massa prylar som hon och hennes företag skulle ha till mässan. Jag köpte en hylla till badrummet och bodylotion. Varsin glass utanför kassorna blev det också.


Sen så blev det Silvan byggvaruhus, där Jenny också köpte lite prylar.


Efter det så blev det Systembolaget där Jenny och Jimmy handlade till Jennys och Jockes lite försenade inflyttningsfest på lördag.


Sen så blev det NetOnNet i Slagsta där jag köpte mig en likadan mixer som Jenny har.


Efter det så åkte vi till Willys i Tumba där Jenny handlade en hel massa inför deras fest på lördag. Och även lite annat som hon och Jocke behövde hemma.


Sen så var vi klara med allt handlande, och så åkte vi hem till Jenny och Jocke. Jocke var hemma när vi kom hem. Jenny lagade då middag, och vi andra hjälpte till.





Det blev hennes supergoda pasta igen.





Efter maten så fikade vi och så drack vi Jennys goda smoothies.





Och självklart så diskade jag ju också! ;-D





Och så tankade jag en massa kärlek från Jenny förstås också! :-D







Vid åttatiden sen så åkte Jimmy och jag hem till Farsta igen. Borzko var hemma när vi kom hem.


Jag mådde inte alls bra när jag kom hem, kände mig lite illamående och fruktansvärt trött. Så efter en pratstund med Borzko, så gick jag och la mig redan vid niotiden.

Kommentarer
Postat av: Anna

haha, inser att jag är lagom förvirrad efter att ha gått igenom Eus informationsdatabser hela em och kväll när jag ska ta mig en välförtjänt paus, kollar in här , glatt ser att du skrivit dagbok med bilder, tittar på bilderna och läser inlägget och sen tänker "men det skulle ju vara med bilder, var är bilderna" och sen tittar i inlägget igen och ser att där är ju bilderna som jag nyss tittade på...att plugga är inte nyttigt för hjärnan!

2009-02-19 @ 18:36:59
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/
Postat av: Snurran

Var det samma kollega som var sjuk en andra dag eller någon annan? Lite "lustigt", vi går med personalbrist och Jimmy med arbetsbrist...Ja, Patrik också för den delen.. :-/

2009-02-19 @ 19:28:05
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: susanna

vilket fint härligt foto på dig och Jenny längst ner! Det är nog det finaste kort jag sett på dig i din blogg! Du ser så naturlig och lycklig ut så jag blev glad själv här i min ensamhet när jag sitter på jobbet.

2009-02-19 @ 19:37:06
Postat av: Bim

---> Anna: Hahaha! Du kanske inte tänkte på bilderna, eftersom du har sett nästan exakt likadana bilder från föregående gånger som jag har varit hos Jenny och Jocke! ;-)

2009-02-19 @ 19:46:36
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Snurran: Ja, det var samma kollega som var sjuk i går, som var sjuk även i förrgår.



Håller med dig om att det är konstigt att vissa har personalbrist, och andra har arbetsbrist... :-(

2009-02-19 @ 19:48:03
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Susanna: Tack ska du ha! Jag blev mycket glad över din kommentar! Tycker själv att det ser mysigt ut. Vi kramas alltid så där intensivt ett långt tag när vi ska skiljas åt, och så säger alltid jag att jag "tankar kärlek". :-D

2009-02-19 @ 19:49:17
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Josefin

Jag satt också och log när jag kollade på bilderna, helst då jag såg den sista bilden :)



Brukar alltid krama min mamma när jag varit hemma hos mina föräldrar. Pappa är inte direkt den kramiga typen så där får man tvinga till sig en kram i bästa fall.



Imorgon ska jag följa med mamma och hälsa på mormor. Jag har inte varit till mormor sen innan jul. Jag har varit sjuk och när jag blev friskare så blev mormor sjuk, så jag hoppas att vi håller oss friska imorgon, jag längar efter mormor.



Hoppas att allt är bra :)



Kramar

2009-02-19 @ 20:52:34
Postat av: Anna

det måste ha varit diskningsbilden som slog ut min känsla för tid och rum :D

2009-02-19 @ 23:19:03
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Anna: Hahaha! Ja, eller hur!? ;-)

2009-02-20 @ 18:49:35
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Josefin: Kul att du också gillade den sista bilden!



Jag kramar också alltid mina föräldrar när vi ses. Min Pappa är också lite motvillig ibland, men Mamma är desto kramigare.



Hur gick besöket hos Mormor då?



Kram!

2009-02-20 @ 18:51:35
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Josefin

Har haft en jättebra dag hos mormor. Var skönt att äntligen kunna åka till henne, det brukar inte gå så här lång tid utan att vi ses. Hon var pigg idag, så det kändes verkligen som min "vanliga" mormor. Ibland när jag varit där har hon inte varit så pigg har det varit så ledsamt att lämna henne. Men ikväll ville hon nästan ha hem oss så hon fick titta på "Glamour" i lugn och ro :) Då känns det bättre.



Haha ja pappor är kanske i allmänhet mindre kramiga :)



Ha en bra fredagskväll!

Kramar

2009-02-20 @ 20:50:32
Postat av: Bim

---> Josefin: Härligt att ni hade en sån fin dag hos din Mormor! Det glädjer mig.



Ha en härlig kväll du också!

Kram!

:-)

2009-02-20 @ 21:09:53
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0