Dagens Dagbok - Söndagen den 1 februari 2009 - Dagen. (Med fem fotografier).


Mobilen larmade klockan halvåtta i morse. Gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Och sen blev det frukost och lite nyhetsläsning i datorn.


Borzko gick upp klockan nio och genomgick sina morgonbestyr. Vid tiotiden sen så gick han iväg bort till Farstahallen för att träna.


Vid tiotiden så vaknade Jimmy och gick då upp, och gjorde sina morgonbestyr.


Jag höll på och plockade och fixade med lite här hemma under förmiddagen. Och satt också lite med datorn.


Vid halvtolvtiden sen så åkte jag och Jimmy iväg i bilen. Och så åkte vi hem till Jenny och Jocke i Tumba, för att hämta hem våra flyttkartonger som har blivit kvar där sedan deras flytt.


Vi kom dit vid tolvtiden. Vi fikade och satt och pratade lite. Och Jimmy busade och lekte lite med Tindra.


Jenny fick fyra stycken pocketböcker av mig.


(Jenny gjorde en jättegod kaffedryck med glass i.)





(Jenny och Jocke.)





(Tindra.)





(Jocke och Jimmy sitter och leker med sina IPhones.)





(Nu börjar deras akvarium bli riktigt fint.)





Sen vid ettiden så tog vi dom nio flyttkartongerna som dom hade kvar. Och även massor med papperskassar från IKEA, som också är bra att packa i.


Och så åkte både jag, Jimmy, och Jenny iväg. Vi körde Jenny till jobbet hennes, på McDonalds i Västberga, eftersom hon skulle jobba ett pass även i dag, mellan två och elva.


Sen så åkte jag och Jimmy hem till mina föräldrar i Örby och lämnade flyttkartongerna och papperskassarna. En kort pratstund blev det där, och sen så åkte vi hem till Farsta igen.


Vi var hemma vid strax efter två. Och strax efteråt så kom Borzko hem. Han hade först varit och tränat, och sen så hade han varit på jobbet och hämtat hem sin lastbil.


En fika och en pratstund blev det. Sen så åkte Borzko iväg igen vid tretiden. Och så åkte han hem till sin Mamma, som nästan alltid på söndagar. I dag så skulle dom så klart se finalen i handbolls-VM tillsammans, eftersom Kroatien spelar i finalen.


Jag flyttade sen ner med min dator till Jimmys rum. Han satt med sin dator, och jag satt med min dator. Lyssnade på musik gjorde vi självklart. Och förstås så pratade vi också.


Vid fyratiden så åt vi middag tillsammans. Och en fika blev det också. Efter det så fortsatte vi vår eftermiddag som tidigare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0