"Berätta inte för någon" (Tell No One) av Harlan Coben. (2001.)



---------    

Recension av boken: "Berätta inte för någon" (Tell No One) av Harlan Coben. (2001.) (Genre: Skönlitteratur / Kriminalroman.)  

---------   


"De var unga och nygifta, förälskade och lyckliga. Men den romantiska kvällen slutar i tragik. I åtta år har doktor David Beck plågats av sina minnen - det månbelysta vattnet, de hjärtskärande skriken. Den kväll han såg sin hustru Elizabeth för sista gången innan hon fördes bort av okända personer. En kväll får han ett överraskande mejl - ett meddelande som ingen annan än Elizabeth kan ha skrivit. Nu väcks hoppet om att hon fortfarande lever. Berätta inte för någon - så lyder varningen i mejlet. Nu kastar sig David huvudstupa in i ett desperat och livsfarligt sökande efter sanningen och efter Elizabeth, den enda kvinna han älskat. Och snart är han misstänkt för hustrumord..."


(Kopierat från adlibris.se) 

---------    


En mycket spännande och välskriven deckare. Lättläst, och väldigt svår att lägga ifrån sig en stund, för varje kapitel har en cliffhanger. Första boken som jag läser av Harlan Coben, men definitivt inte den sista.  ///Bim.  

---------   

Betyg:  3,5 av 5.  

---------    


Kommentarer
Postat av: annebelle

Jag gillar hans böcker, spännande och som du skriver nästan omöjliga att lägga ifrån sig.

2009-01-04 @ 11:23:36
URL: http://[email protected]
Postat av: Bim

---> Annebelle: Ja, precis som jag skrev, så ska jag definitivt läsa fler. Jag vet att jag fick tips om hans böcker av någon här i bloggen. Det kanske var av dig? Det var ett tag sen, för boken har legat rätt länge oläst.

2009-01-04 @ 11:47:32
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Snurran

Jag tycker också att den var jättebra! Absolut inget givet slut heller :-)

2009-01-04 @ 15:01:02
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Bim

---> Snurran: Kul att du också gillade den! Och som du skrev, så hade den absolut inget givet slut! Jag ska köpa fler av honom, så du kan få låna sen om du vill! :-)

2009-01-04 @ 15:04:48
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0