Dagens Dagbok - Fredagen den 2 januari 2009 - Eftermiddagen + Kvällen. (Med sju fotografier).

Vid tolvtiden så ringde Jenny och frågade om vi hade lust att komma och äta tacos med dom på kvällen. Och självklart så hade vi det! Jenny kände sig frisk i dag, och skulle gå ut och handla, och kände för att umgås lite.


Jag höll sen på här hemma en stund och fixade lite som vanligt, och varvade med datorstunder som vanligt.


Sen vid tretiden så gav jag mig iväg. Jimmy hade ju lånat min bil till jobbet i dag, så jag åkte kommunalt till Tumba. Först tunnelbana till Farsta Strand, sen pendeltåg till Älvsjö, och bytte där till ett annat pendeltåg till Tumba.


Gick sen in i Tumba Centrum och köpte två buketter tulpaner på ICA till Jenny och Jocke. Köpte även några av Naturdiets Smoothie till Jenny. Och så hade jag med mig en pocketbok och en apelsinskalare hemifrån.


(Tulpanerna fick dom i dag. Julgruppen fick dom på juldagen.)





Jimmy slutade jobbet fyra, och han jobbade i Tullinge i dag. Så han kom sen och hämtade upp mig med bilen, och vi kom hem till Jenny och Jocke vid halvfemtiden.

(Bordet var redan dukat när vi kom.)





Vi hjälpte till lite med det sista med maten. Och vi satt och pratade och väntade på att Borzko skulle komma. Sen vid kvart i sex ungefär så kom han, direkt från jobbet med lastbilen.


(Jimmy och Jocke sitter och kollar lite på teve i väntan på middagen.)





(Jenny fixar i köket.)





Och då åt vi vår middag. Tacos med massor med tillbehör blev det.





Efter maten så fikade vi med, glass till. Satt och pratade och hade det trevligt.






Diskade gjorde jag sen förstås! Det har ju liksom blivit en liten tradition! ;-D






Vid halvniotiden sen så åkte jag, Jimmy, och Borzko hem till Farsta. Jimmy ville hem, för han skulle vidare ut sen. Och Jocke behövde nog lite lugn och ro, eftersom han tydligen har åkt på Jennys förkylning nu. Eller han hade ingen feber, men han kände sig lite hängig.


Vi kom hem till Farsta vid niotiden. Jimmy duschade då snabbt och bytte om från arbetskläder till vanliga kläder. Sen så körde Borzko honom hem till en kompis, där dom skulle vara först, och sen så skulle dom iväg på fest.


När Borzko kom hem så duschade han och gjorde sig i ordning. Och sen så satte han sig framför teven i vardagsrummet och slötittade lite. Jag satt också där, men hade min dator i knäet istället.


Och så lär väl kvällen fortsätta fram till läggdags.


Läs gärna DET HÄR INLÄGGET i Jennys blogg. Tycker att hon skrev så gulligt om sin familj där! <3 Fina bilder är det också. :-D TACK JENNY OCH JOCKE, för en god middag, och trevligt umgänge! :-)   

Kommentarer
Postat av: Snurran

Vad trevligt med en liten spontanmiddag sådär! Tacos käkade vi igår :-D Hoppas nu inte att du ärver influensan också... :-/

2009-01-02 @ 23:40:14
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Bim

---> Snurran: Ja, det var supertrevligt! Och gott! Och jag har INTE tagit med mig någon influensa hem! "Peppar, peppar..." ;-/

2009-01-02 @ 23:46:16
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0