Dagens Dagbok - Fredagen den 30 januari 2009 - Dagen.

Jobbade som vanligt i dag också förstås. Det blev en lugn dag i dag, för halva skolan hade idrottsdag. Vi serverade "från frysen" i dag, bland annat pannkakor och hamburgare. En kollega var sjuk i dag.


Åkte hem direkt efter jobbet. Både Borzko och Jimmy var hemma när jag kom hem. Borzko hade sin lediga dag i dag. Och Jimmy var hemma på grund av arbetsbrist. Dom hade tagit hand om veckostädningen tillsammans i dag.


Strax efter att jag kom hem, så kom Mamma och Pappa hit. Vi satt och pratade en liten stund, alla fem.


Sen vid strax före tre, så gick jag med Mamma och Pappa till Svensk Fastighetsförmedling här i Farsta. Där träffade vi mäklaren som sålde lägenheten till dom, och också säljaren av lägenheten.


Vi hade sen ett möte i ungefär en timme, gick igenom allting, och skrev alla papper. Mamma och Pappa övertar lägenheten från den andra mars.


När mötet var slut, vid fyratiden, så tog Mamma och Pappa bussen hem till Örby. Jag gick in i Centrum, och så köpte jag födelsedagspresenter till Pappa, eftersom vi ska fira hans 85-årsdag i morgon.


Gick sen hem. Och när jag kom hem så åt jag, Borzko, och Jimmy middag tillsammans.


Efter det så stack Borzko iväg med bilen, för att tanka den, och kolla upp allt annat på den. Och på vägen hem så handlade han lite matvaror, och lite gott till kvällen också.


Jimmy stack iväg vid sextiden, hem till en kompis.

Kommentarer
Postat av: Snurran

Oj, en hektisk månad framför er då antar jag - femtio års boende packar man väl inte ihop i brådrasket kanske..Har de lång uppsägningstid på nuvarande lägenhet?

2009-01-30 @ 19:31:00
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Bim

---> Snurran: Hektisk månad blir det förmodligen. Men dom har faktiskt inte så mycket grejer. Dom har rensat jättemycket redan. Typ nästan tomt både på vinden och i källaren. Och dom har halvtomt i många skåp i lägenheten också. Dom äger en bråkdel av vad vi gör. Och dom flyttar ju faktiskt till större. Så det blir nog inte så jobbigt med packandet.



Jag vet inte hur lång uppsägningstid dom kommer att få. Egentligen så har man ju alltid tre månader. Men dom ska försöka att bli av med den från den femtonde mars.

2009-01-30 @ 19:36:34
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Snurran

Det borde ju inte vara så svårt att bli av med en hyresrätt i Örby :-)

2009-01-30 @ 19:40:15
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Bim

---> Snurran: Nej, precis! :-)

2009-01-30 @ 19:43:38
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0