Dagens Dagbok - Lördagen den 17 januari 2009 - Morgonen + Förmiddagen. (Med sju fotografier).


I morse så larmade mobilen klockan halvåtta. Jag hade varit vaken först en stund vid femtiden. Jenny skulle jobba tidigt i dag, och jag brukar vara hennes väcknings-backup då. Och precis då, när jag pratar med henne vid femtiden, så hör jag att Jimmy kommer hem. Ett barn går upp för att åka till jobbet, och ett annat barn kommer hem från sitt festande. Samtidigt vid femtiden. ;-D


Gick upp halvåtta, duschade, och gjorde mig i ordning. Sen en snabb frukost med fika, och så vid niotiden ut på en promenad! Jag kan ju inte påstå att jag hade någon större lust då, för det var tio minusgrader ute, men solen hade just börjat att lysa, så det såg rätt mysigt ut ändå. Och jag har ju lovat mig själv, att jag ska promenera varje lördag och söndag. Så jag satte på mig massor med kläder och så gav jag mig iväg ut.


Jag gick vägen mot stan, ungefär längs tunnelbanan. Här är ett kort som är taget mellan Farsta och Hökarängen.





Och det här kortet är taget mellan Hökarängen och Gubbängen.





Här är jag i Tallkrogen.





Och nu närmar jag mig Globen.





Fontänen utanför hotellet vid Globen.





Jag gick sen bort till Gullmarsplan, funderade på om jag skulle fortsätta in mot söder och mot stan. Men jag bestämde mig för att det fick räcka för i dag, så jag tog tunnelbanan hem från Gullmarsplan.





Såg dom här löpsedlarna på vägen också. Det kan ju inte ha hänt speciellt mycket i den stora vida världen i dag, när det här är det allra, allra viktigaste för Aftonbladet och Expressen...





När jag kom till Farsta så gick jag först till Torget och köpte mig en bukett tulpaner. Brukar ju göra det varje fredag så här års, men jag glömde faktiskt bort det i går. Sen så gick jag till HemKöp och hämtade mitt bokpaket från AdLibris som jag beställde i lördags, och som kom i går.


Sen så gick jag hem. Promenaden blev i alla fall strax över tiotusen steg, och ungefär en och en halv timma i tid. Det var väldigt kallt vid niotiden precis när jag gick hemifrån. Men vartefter klockan gick, så lyste solen starkare, och det blev lite varmare. Så det var faktiskt ganska så skönt så småningom. Men det är jobbigt att gå i klumpiga stövlar, och alla tjocka, varma kläder.


När jag kom hem så höll jag på och plockade och fixade med lite allt möjligt här hemma i någon timme. Satt en liten stund vid datorn också. Borzko var inte hemma. Han hade gått till Farstahallen för att träna.

Kommentarer
Postat av: Anna



Skönt med en promenad och vädret var ju vackert! Smart att gå mot stan och ta tunnelbana hem. Och nu en ny bukett tulpaner och massa nya böcker låter som en mysig lördag.



Men det där att du skall ringa och väcka dottern är inte det lite mkt speciellt då hon har en sambo som kan se till att hon kommer upp.

2009-01-17 @ 13:59:31
Postat av: Bim

---> Anna: Ja, det var faktiskt skönt, efter att jag hade varit ute ett tag. Och det är skönt att gå längs tunnelbanan, för då kan man tröttna när man vill.



Det är helt självmant som jag är väckningsbackup till Jenny. Och ingenting som hon ber mig om. Och Jocke skulle självklart kunna hjälpa henne också. Men jag vill göra det, och erbjuder mig helt själv. Tänker att jag kan göra det tills hon tar studenten, och går ut gymnasiet. Sen så får hon klara sig själv.

2009-01-17 @ 14:05:15
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Snurran

Jättefina promenadbilder! Vi hade nästan elva grader kallt i morse, men nu är det "bara" minus fyra drygt

2009-01-17 @ 15:33:08
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Bim

---> Snurran: Tack! :-D



Vi hade också elva här i morse när jag gick upp. Tio när jag gick ut. Och nu är det fyra här också.

2009-01-17 @ 15:37:16
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0