Dagens Dagbok - Torsdagen den 29 januari 2009 - Dagen. (Med ett fotografi).

Jobbade förstås som vanligt. Vi serverade hamburgare med bröd och massor med tillbehör i dag. Plus potatismos. Och givetvis vår salladsbuffé. Fulltalig personalstyrka var vi i dag.


Efter jobbet så åkte jag direkt till Älvsjö och hämtade upp Jenny som kom från skolan. Hon hade köpt blommor från oss. Så vi kunde åka direkt hem till Mamma och Pappa.


Pappa fyller ju 85 år i dag, men vi skulle inte fira det i dag, utan vi ska fira det på lördag. Men tyvärr så kan inte Jenny vara med då, eftersom hon jobbar, så hon ville uppvakta sin Morfar lite i dag istället.


Så hon hade köpt en blomma till honom i födelsedagspresent. Och jag hade köpt två buketter tulpaner som "Grattis till nya lägenheten"-present till dom båda två.


Vi var där i en ungefär en timme, och satt mest och pratade om lägenheten och flytten förstås. Sen så kramades vi hej då, och så åkte Jenny och jag iväg.





Jag skjutsade då Jenny till hennes jobb på McDonalds i Västberga. Hon skulle möta upp med några kompisar där, och så skulle dom vidare på personalfest.


Jag åkte hem, och kom hem vid fyratiden. Jimmy var inte hemma när jag kom hem. Han hade i och för sig varit ledig även i dag på grund av arbetsbrist. Men han hade åkt hem till en kompis.


Jag åt lite lätt middag i min ensamhet. Och sen så höll jag på och plockade och fixade med lite allt möjligt här hemma en stund.

Kommentarer
Postat av: Snurran

Vet ni när det blir inflyttning i lägenheten?

2009-01-29 @ 19:46:23
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Natalie

Ett jättegrattis till Yngve från oss!

2009-01-29 @ 19:55:39
Postat av: Bim

---> Snurran: Nej, men förmodligen så får vi nog veta det i morgon. För vi ska till mäklarbyrån i morgon klockan tre.

2009-01-29 @ 19:57:19
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Natalie: Jag ska hälsa honom från er alla tre, när jag träffar honom i morgon.

2009-01-29 @ 19:59:50
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Linus

Ett grattis till pappa Yngve från mig också.

2009-01-29 @ 21:21:21
Postat av: Bim

---> Linus: Tack.

2009-01-29 @ 21:27:40
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Filurskan

Komihåg att det kan bli jätte jobbigt för dina föräldrar att flytta, att de kommer att åldras lite extra. De rycks upp från sin trygghet.

Din mamma verkar vara lite som dig :-) vill ha sitt omkring sig.

2009-01-30 @ 05:42:27
Postat av: Bim

---> Filurskan: Ja, det kommer att bli jättejobbigt för dom. Dom har bott i sin lägenhet i 53 år... Och Mamma är definitivt som jag, eller rättare sagt så är jag som hon. Hon vill ha trygghet omkring sig. Men det kommer att bli så bra när det är klart.

2009-01-30 @ 19:11:02
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0