Dagens Låt - 090110 - Elton John med "Your Song" - 1970.


Dagens Låt - 090110 - Elton John med "Your Song" - 1970.





På Körslaget i dag så sjöng Team Wells en låt av Elton John, Saturday night's alright, från 1973. Den kommer väl från kanske en av Elton Johns bästa skivor, med låtar som Goodbye yellow brick road, och Candle in the wind.

Låten här, Your Song, är från Elton Johns andra skiva, som kom 1970.

Hans första skiva kom 1969. Så han firar alltså 40 år som artist i år. Helt otroligt. Men det finns ju i och för sig många artister och grupper som slog igenom på 60- och 70-talet som fortfarande är aktiva. Man undrar vilka av dagens nya artister som finns kvar om 40 år?

Kommentarer
Postat av: Josefin

Jag tror inte att många av dagens artister är aktiva eller ihågkommen om 40år. Man minns ju knappt vem som vann melodifestivelen för nåt/några år sedan. Ännu mindre koll har jag på Idoldeltagare som vunnit. Det är verkligen svårt för grupper/artister att "överleva" idag.



Men någon som kommer att vara minst lika populär om 40 år är nog Per Gessle (som för övrigt fyller 50 år idag). Per Gessle är Sveriges svar på Elvis (i storhet).

2009-01-12 @ 17:18:14
Postat av: Bim

---> Josefin: Jag håller med dig om det översta stycket. Men jag tror inte att Per Gessle är lika populär när han är nittio år! ;-)

2009-01-13 @ 15:10:06
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0