"Innan jag dör" (Before I Die) av Jenny Downham. (2007.)



---------    

Recension av boken: "Innan jag dör" (Before I Die) av Jenny Downham. (2007.) (Genre: Skönlitteratur.)  

---------   


"Sextonåriga Tessa har leukemi och vet att hon ska dö. Vad ska hon göra under de månader hon har kvar? Hon har ju så mycket som hon inte har hunnit med. Så hon gör upp en lista över saker hon vill göra och uppleva innan hon dör. Högs upp på listan står att bli av vara tillsammans med en kille.

Innan jag dör är fylld av livskänsla. Den handlar om att ta farväl av livet men också att leva det fullt ut. Jenny Downham skildrar i sin uppmärksammade debutroman utan sentimentalitet och med absolut närvaro Tessas sista månader i livet. Det är en stark roman som inte lämnar någon oberörd.

Jenny Downham är utbildad skådespelerska. Hon är bosatt i London med sina två söner. Innan jag dör är hennes debutroman.
"


(Kopierat från adlibris.se) 

---------    


En mycket bra bok som skildrar en sextonårig flickas sista månader i livet. Sorglig och gripande. ///Bim.  

---------   

Betyg:  3,5 av 5.  

---------    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0