Lästa böcker - 2008 - 118 stycken.


Lästa böcker under 2008 - (Från 1 januari 2008 - 31 december 2008) - 118 stycken - (Snitt: 2,2 böcker per vecka)

(Recension av alla böckerna, 118 stycken, finns under kategorin Bokrecensioner.)


Marcus Birro: "Flyktsoda"

Bernhard Schlink: "Högläsaren"

Mary Willis Walker: "Under skalbaggens bo"

Mary Willis Walker: "Det röda skriket"

Constance Briscoe: "Äcklig"

Conny Palmkvist: "Två hus vid slutet av en väg"

Mary Willis Walker: "...och döda ligger ner"

Katarina Wennstam: "Smuts"

Bengt-Åke & Agneta Cras: "Otryggare kan ingen vara"

Katarina Wennstam: "Flickan och skulden - En bok om samhällets syn på våldtäkt"


Mons Kallentoft: "Fräsch, frisk och spontan"

Sophie Kinsella: "Mina hemligheter"

Jonas Hassen Khemiri: "Ett öga rött"

Carolina Gynning & Alex Schulman: "Privat - Mejlkorrespondens"

Karin Alvtegen: "Skuld"

Cecilia von Krusenstjerna: "En spricka i kristallen"

Annie Proulx: "Brokeback Mountain och andra berättelser från vidderna"

Ulrika Olson & Anna Lytsy: "Den tusende gången"

Sophie Kinsella: "Karriär & köksbesvär"

Karin Alvtegen: "Saknad"


Karin Alvtegen: "Svek"

Karin Alvtegen: "Skam"

Karin Alvtegen: "Skugga"

Håkan Nesser: "Och Piccadilly Circus ligger inte i Kumla"

Khaled Hosseini: "Flyga drake"

Johanne Hildebrandt: "Fördömd"

Khaled Hosseini: "Tusen strålande solar"

Katarina Wennstam: "En riktig våldtäktsman - En bok om samhällets syn på våldtäkt"

Håkan Nesser: "Kim Novak badade aldrig i Genesarets sjö"

Anna Jansson: "Stum sitter guden"


Sophie Kinsella: "En shopaholics bekännelser"

Andreas Roman: "Mörkrädd"

Andreas Roman: "Vigilante"

Sophie Kinsella: "En shopaholic i New York"

Karin Fossum: "Mordet på Harriet Krohn"

Mia Törnblom: "Så dumt!"

Mats-Eric Nilsson: "Den hemlige kocken - Det okända fusket med maten på din tallrik"

Johan Kinde: "Någon sorts extas"

Helena von Zweigbergk: "Ur vulkanens mun"

Belinda Olsson: "Otrogen på öppen gata"


John Ajvide Lindqvist: "Människohamn"

Camilla Läckberg: "Sjöjungfrun"

Stephen King: "Blaze"

Linda Unnhem: "Swing it!"

Anna Jansson: "Alla de stillsamma döda"

Åsa Anderberg Strollo: "Bryta om"

Sophie Kinsellla: "En shopaholic säger ja"

Dean Koontz: "Maken"

Hillevi Wahl: "Kärleksbarnet"

Anna Gavalda: "Tillsammans är man mindre ensam"


Jilly Cooper: "Allt eller inget"

Cecelia Ahern: "P.S. Jag älskar dig!"

John Ajvide Lindqvist: "Tindalos"

Kim Kärnfalk: "Mamma, mormor och jag"

Martina Haag: "I en annan del av Bromma"

Stephen King: "Dimman"

Britta Berggren Ericsson: "Snälla mamma.... sluta dricka"

Jens Orback: "Medan segern firades - Min mammas historia"

Malin Sävstam: "När livet stannar"

Joe Hill: "Vålnader"


Unni Drougge: "Heroine"

David Morrell: "Intrång"

Rajaa Alsanea: "Flickorna från Riyadh"

Denise Rudberg: "Tillsammans - Andra boken"

Katarina von Bredow: "Knappt lovlig"

Meg Cabot: "Babbeldrottningen"

Denise Rudberg: "Åse"

Katarina von Bredow: "Syskonkärlek"

Katarina von Bredow: "Räcker det om jag älskar dig?"

Isobel Hadley-Kamptz: "Jag går bara ut en stund"


Jill Smolinski: "Nästa sak på min lista"

Anna-Lena Brundin: "Det svider lite"

Jenna Jameson & Neil Strauss: "Att älska som en porrstjärna - En sedelärande berättelse"

Anne B. Ragde: "Berlinerpopplarna"

Anne B. Ragde: "Eremitkräftorna"

Mötley Crüe & Neil Strauss: "The Dirt - Bekännelser från världens mest ökända rockband"

Kicki Norman: "Väninnorna & Kung Carl"

Katarina von Bredow: "Som jag vill vara"

Scott Smith: "Ruinerna"

Lotta Thell: "För kärleks skull"


Mari Jungstedt: "Den du inte ser"

Mari Jungstedt: "I denna stilla natt"

Anders Roslund & Börge Hellström: "Odjuret"

Anders Roslund & Börge Hellström: "Box 21"

Anders Roslund & Börge Hellström: "Edward Finnigans upprättelse"

Anders Roslund & Börge Hellström: "Flickan under gatan"

Anne B. Ragde: "Vila på gröna ängar"

Margaret Weis & Tracy Hickman: "Höstmörkrets drakar - Draklanskrönikan 1"

Chelsea Cain: "Heartsick"

Carin Gerhardsen: "Pepparkakshuset"


Johan Theorin: "Skumtimmen"

Maria Eriksson: "Emma, Mias dotter"

Curtis Sittenfeld: "I en klass för sig"

Gunilla Söderholm & Ulle-Lene Österholm: "Gunillas man försvann"

Dean Koontz: "Livstid"

Scott Smith: "En enkel plan"

Dennis Lehane: "Patient 67"

Katerina Janouch: "Bedragen"

Henrik Pettersson: "Jehåvasjäveln"

Jon Jefferson Klingberg: "Jag tror vi måste prata faktiskt"


Mia Törnblom: "En härlig bok"

Texter av hemlösa människor 1997-2007: "Hemlös - med egna ord"

Maria Adolfsson: "...alla för en"

Katarina Wennstam: "Dödergök"

Amanda Svensson: "Hey Dolly"

Anna Lytsy & Ulrika Olson: "Ulrikas sista strid"

Ray Kluun: "En sorts kärlek"

Marilyn Manson & Neil Strauss: "Marilyn Manson - Den långa vägen ut ur helvetet"

Johan Theorin: "Nattfåk"

Liza Marklund: "En plats i solen"


Stephenie Meyer: "Om jag kunde drömma"

Mons Kallentoft: "Midvinterblod"

Mons Kallentoft: "Sommardöden"

Stephenie Meyer: "När jag hör din röst"

Monica Antonsson: "Mia - Sanningen om Gömda"

Belle De Jour: "En eskortflickas öden och äventyr"

Gerdur Kristny & Thelma Asdisardottir: "Bilden av Pappa"

Stuart Howarth: "Snälla pappa, nej"


Kommentarer
Postat av: Josefin

Det var inte få böcker du hunnit med :)

2009-01-02 @ 00:04:29
Postat av: e

Hmmm, 100 böcker fler än mig.... (eller egentligen 99 eftersom jag kom på att jag glömt blogga om en). Jag skylle rpå att jag har småbarn...

2009-01-02 @ 00:31:53
URL: http://fikalite.blogspot.com/
Postat av: Bim

---> Josefin: Nej, jag tror nog att det var ett rekordår! ;-D

2009-01-02 @ 13:41:45
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> E: När jag hade småbarn, så läste jag nog inte heller mer än typ 18-19 böcker om året. Vänta du! När du har vuxna barn som jag! Då har man tid! ;-D

2009-01-02 @ 13:42:39
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0