Dagens Dagbok – Måndagen den 20 juli 2009 – Morgonen + Förmiddagen + Eftermiddagen. (Med ett fotografi).

Mobilen larmade klockan halvåtta i morse. Vaknade med huvudvärk, så jag låg kvar i sängen en stund, istället för att gå upp direkt. Sov dåligt i natt, förmodligen på grund av det intensiva regnandet. Vid åttatiden så gick jag upp, bäddade, duschade, och gjorde mig i ordning. Och sen så åt jag frukost, fikade, och läste lite nyheter i datorn.

 

Sjutton grader, väldigt blåsigt, och växlande molnighet, så var förmiddagens väder. Vid tiotiden så gav jag mig ut på en promenad. Gick själv först, i ungefär en halvtimme, och då lyssnade jag på min ljudbok: ”Insidan” av Liam Norberg. Sen så mötte jag upp med min mamma, och så gick vi tillsammans i ungefär en timme.

 

Efter sammanlagt en och en halv timmes promenad, så gick mamma och jag hem till henne. Och så blev det kaffe och macka på balkongen. Pappa kom hem efter en stund också, efter förmiddagens boule-spelande.

 

 

Sen vid halvettiden så gick jag hem till mig igen. Höll sen på här hemma och fixade, donade, plockade, pulade, och grejade med lite alla möjliga och omöjliga hushållsbestyr.

 

När jag tyckte att jag hade gjort nog med nytta så satte jag mig sen på vår övre balkong, och så läste jag i min bok: ”Tre sekunder” av Roslund & Hellström.

 

Riktigt soligt, varmt, och skönt blev det på balkongen på eftermiddagen. Där är det lä, så man känner inte av när det blåser så mycket, som det har gjort i dag.

 

Vid femtiden så kom Jimmy hem från jobbet, och då åt vi två middag tillsammans.

 



Ni kollar väl in Jennys blogg? För hon mobilbloggar från Turkiet! Sex inlägg har hon hunnit med hittills! :-D

 

 


Kommentarer
Postat av: Snurran

Trist när det inte är badbart, fast man vet att vattnet är skönt.. :-/

2009-07-20 @ 23:33:42
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, vattnet är nog lika skönt en sån här dag. Men jag vill ju att det ska vara varmt uppe om jag ska bada. Annars så tycker jag inte att det är skönt. Och jag går ju inte till stranden främst för att bada, utan för att sola, njuta av värmen, och sitta och läsa. Sen badar jag ibland, om jag blir tillräckligt varm, men inte alltid.

2009-07-20 @ 23:39:09
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0