Dagens Dagbok – Onsdagen den 15 juli 2009 – Morgonen + Förmiddagen + Eftermiddagen. (Med sex fotografier).

Mobilen larmade halvåtta, gick upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Sen frukost, fika, och nyhetsläsning i datorn.

 

Strålande sol, klarblå himmel, inga moln, vindstilla, och nitton grader. Så klockan kvart över nio så gick jag iväg ut på en promenad. Riktigt varmt och skönt ute. Jag hade nog stuckit iväg till stranden i dag, om jag inte skulle bort på lunch senare.

 

Jag gick till Hökarängen, och sen en annan väg tillbaka till Farsta, och sen lite runt omkring i Farsta. Cirka en och en halv timme blev promenaden. Och jag lyssnade på en ny ljudbok under tiden: ”Insidan – brotten, pengarna, tiden” av Liam Norberg.

 

Sen så gick jag en sväng till centrum och till Hemköp där jag hämtade ut två paket. Ett paket med två böcker inköpta från Tradera. Och ett paket med ett extra batteri till min nya mobil, inköpt från Webhallen.

 

När jag kom hem igen så höll jag på och fixade med lite här hemma, och sen så gjorde jag mig i ordning.

 

Vid tolvtiden så åkte jag iväg med bilen hem till min mamma och hämtade upp henne. Sen så åkte vi båda hem till min moster och hämtade upp henne i Rågsved. Och sen så åkte vi alla tre hem till Jenny och Jocke i Tumba, på lunch och fika.

 

Jenny och Jocke hade lagat sin supergoda pasta till lunch.

 

 

Lunchen åt vi inomhus, vid deras matsalsbord, i vardagsrummet.

 

 

Sen så flyttade vi ut på balkongen där vi fikade.

 

 

En jättegod sockerkaka hade Jenny och Jocke bakat.

 

 

Och jag fick dricka kaffe i min fina mugg. Den fick jag av Jenny i Mors Dags-present, och den ska alltid stå hemma hos henne och Jocke har hon bestämt, och symbolisera att jag alltid är välkommen dit att fika.

 

 

Vi åt, fikade, pratade, och hade det jättetrevligt. Efter cirka tre timmar, vid fyratiden, så åkte vi därifrån.

 

Jenny följde med oss, eftersom hon skulle iväg in till stan och träffa kompisar på kvällen.

 

Jag skjutsade hem min moster, och sen min mamma, och sen så åkte Jenny och jag till centrum, för Jenny skulle shoppa lite.

 

Jimmy kom till centrum och mötte upp med oss, för han hade kommit hem tidigt från jobbet i dag.

 

Jenny handlade lite saker, och sen så kramades vi hej då, och hon tog tunnelbanan in till stan för att möta upp med sina kompisar.

 

När Jimmy och jag kom hem så åt han middag. Själv var jag fortfarande proppmätt efter två portioner pasta och två sockerkaksbitar, så jag ville inte ha någon middag.

 



Kommentarer
Postat av: Snurran

Så himmelens skönt att solen och värmen gästar oss igen! Vilken trevlig dag du verkar ha haft :-)

2009-07-15 @ 19:01:09
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, i dag var det verkligen en helt fantastiskt underbar dag! Hoppas att det håller i sig ett tag! :-)



Ja, det var en jättetrevlig dag! Och jag tror att min mamma och min moster uppskattade det väldigt mycket! :-D

2009-07-15 @ 19:04:45
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Angela

Vad gulligt med egen mugg hos J & J som dessutom symboliserar välkomnande!

2009-07-15 @ 19:47:07
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Angela: Ja, jag blev så glad när jag fick den! Och speciellt när hon sa att den skulle "bo" hemma hos dom, och vad den betydde! <3<3<3 :-D

2009-07-15 @ 20:22:42
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Linus

Är din moster äldre än yngre än din mamma? Hur gammal är hon?

Trevligt och omtänksamt med egen mugg hos J & J :-)

2009-07-16 @ 14:16:32
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Linus: Min moster är ett år äldre än min mamma.

Ja, jag gillar min mugg! ;-D

2009-07-16 @ 14:59:31
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0