Dagens Dagbok – Onsdagen den 22 juli 2009 – Morgonen + Förmiddagen + Första Halvan av Eftermiddagen. (Med fyra fotografier).


I morse så larmade mobilen klockan halvåtta, och jag gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Sen så åt jag frukost, fikade, och läste lite nyheter i datorn.

 

Sen hade jag ju tänkt mig att sticka iväg till stranden, eftersom dom i går lovade solsken. Men det var helt igenmulet här på förmiddagen, så det blev inget strandbesök.

 

Jag höll på och fixade med lite allt möjligt här hemma en stund först. Och sen vid strax före elva så gick jag och mötte upp med mina föräldrar, för att ta en promenad med dom.

 

Vi gick ner mot Magelungen, och sen så gick längs sjön, fast åt höger, och inte åt det håll som vi nästan alltid går. Vi promenerade i ungefär tre kvart, och sen så vände vi och gick tillbaka.

 

Här är en badbrygga ungefär vid Fagersjö.

 

 

Sen så gick vi, som så ofta, till mysiga Farsta Gård och fikade.

 

 

Molnen försvann mer och mer under vår promenad, och när det var dags att fika så var det en strålande sol från en klarblå himmel. Så vi satt länge och fikade, pratade, och njöt av solen.

 

 

Men till slut så gick vi därifrån, och promenerade hemåt. Jag följde mamma och pappa hem, och sen så gick jag till centrum.

 

Handlade bär och frukt på Torget innan jag gick hem. Jordgubbar, hallon, bigarråer, och gröna vindruvor blev det i dag. Det är ju så otroligt gott! :-D

 

 

När jag kom hem så höll jag först på och fixade med lite diverse hushållsbestyr här hemma. Och när jag tyckte att det fick räcka med det som jag hade gjort, så satte jag mig på vår övre balkong.


En del av molnen kom tillbaka på eftermiddagen. Så det var lite växlande sol och moln när jag satt där, med min bok, och med min dator.

 


Kommentarer
Postat av: Johanna

Måste säga att jag blev speciellt sugen på jordgubbar... (igen) var förbi affären nyss och kikade på deras jordgubbar men köpte faktiskt inga pga att det surrade femtioelva flugor på och runtomkring dom...



Men dom där jordgubbarna såg himla goda ut! Söta som socker?:)

2009-07-22 @ 17:54:38
URL: http://greendove.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Johanna: Tycker alltid att grönsaker/frukt/bär är mycket fräschare på Torget än i affärerna. Och dessutom billigare. Så jag köper alltid där.



Ja, jordgubbarna var underbart goda! Men ännu godare var vindruvorna! Och ännu godare än det var hallonen! Men allra godast var bigarråerna! :-D

2009-07-22 @ 17:57:01
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Anonym

Läser Jennys blogg med, tråkigt med sånna kommentarer, men man får skita i sånt! Smarrigt med frukt!!

2009-07-22 @ 20:39:00
URL: http://johannahandersson.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Johanna: Ja, visst ska man bara skita i det. Men ibland så blir man ju lite ledsen..



Så himla smarrigt! Åt så mycket så jag nästan fick ont i magen! ;-)

2009-07-22 @ 20:42:22
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Jessica

Hur hittar man Farsta gård? Kan man komma dit med bil? Jag och Robban letar nämligen efter ett mysigt fik, där man kan ta med ungarna.. är det barnvänligt?

Och där du brukar bada/sola, hur hittar man dit? Vi har nära till Älvsjöbadet, men jag är verkligen ingen stort fan av bassängbad...

2009-07-22 @ 21:18:59
URL: http://jessapessa.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Jessica: Det är samma parkering till både Farsta Gård, och till Farstastrandsbadet. Men om man ska till Farsta Gård, så ställer man sig precis först till höger när man kommer in på parkeringen, om man kommer från Hagsätrahållet på Magelungsvägen. Om man ska till Farstastrandsbadet så ställer man sig sig liksom längst fram på parkeringen om man kommer från samma håll.



Det är jättenära att gå från parkeringen till Farsta Gård. Och det är något längre till Farstastrandsbadet.



Parkeringen som jag menar är parkeringen som hör till Farstahallen, alltså simhallen.



Man åker ju Magelungsvägen mot Farsta, men kör förbi avfarten som bussen tar upp mot Centrum. Och så är det ju bara en liten bit till.



Titta på Hitta.se eller Gula Sidorna så kan du säkert se bra.



Jag gillar inte heller Älvsjöbadet. Det här badet är barnvänligt och bra. Men det är också Hökarängsbadet, som också ligger i Farsta, fast åt andra håller, åt Sköndal till. Du hittar säkert också det om du tittar på kartor. Där är parkeringen precis bredvid badet, så det är bättre så. På båda baden finns toaletter och servering.



Fiket vid Farsta Gård är inte speciellt barnvänligt. Det är nog mer typ pensionärsvänligt. Och just nu så lägger dom ner fjärrvärme i marken, så det är hål överallt. Så det kan jag nog kanske inte direkt rekommendera.



Oj, vad mycket det blev! Hoppas du fick dom svar du behövde! Annars så får du fråga igen! :-)



2009-07-22 @ 21:28:40
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Jessica

Bim: tack för ditt svar! Förstod precis vilken parkering du menar, så dit hittar vi enkelt =)

Aah, då väntar vi med fiket tills det är färdigbyggt istället =)

2009-07-22 @ 22:07:18
URL: http://jessapessa.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Jessica: Varsågod! Det var så lite så! Och då kanske vi ses här i Farsta någon gång! ;-D

2009-07-22 @ 22:12:50
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0