Dagens Dagbok – Torsdagen den 16 juli 2009 – Andra Halvan av Eftermiddagen. (Med ett fotografi).


Satt sen och läste i min bok: ”Dagbok från kvinnofängelset” av Lillemor Östlin, i solen, på vår övre balkong.

 

Vid fyratiden så kom Jimmy hem från jobbet, och då åt vi två middag tillsammans.

 

Sen så skulle han åka och tvätta sin bil, och ville ha sällskap, så jag följde med honom.

 

Först så var vi på Wash & Drive i Sköndal, där han tvättade sin bil.


 

Sen så åkte vi till OKQ8 i Farsta där han tankade och kollade allt på bilen.

 

Och sen så blev det en sväng till Willys i Länna, där Jimmy köpte två stockar snus.

 

När vi kom hem igen så satte sig Jimmy på sitt rum framför datorn.

 

Och jag satte mig på vår övre balkong igen, med datorn och boken.

 


Kommentarer
Postat av: Snurran

TVÅ stockar?! Storkonsument eller extrapris??

2009-07-16 @ 22:10:19
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Både och kanske!? Han gör väl av med en dosa på en och en halv dag. Men han är så trött på att alltid köpa dyrt på typ bensinmackar. På Willys tog dom 325:- för en stock. Kör man styck så kan det kosta 40-45:- på vissa ställen. Två stockar borde väl alltså räcka i typ en månad. Så det är väl inte ett så stort inköp.

2009-07-16 @ 22:15:25
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0