Dagens Dagbok – Fredagen den 19 juni 2009 – Morgonen + Förmiddagen.

Mobilen larmade klockan halvåtta i morse. Jag gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Frukost, fika, och lite nyhetsläsning i datorn blev det sen.

 

Borzko var inte hemma, han hade gått upp redan klockan halvtvå (!) och åkt iväg för att jobba extra i dag.

 

Jimmy var inte heller hemma. Han är ju uppe i Norrtälje hela helgen och firar midsommar.

 

Vid halvtiotiden så tog jag bilen, och så åkte jag till Centrum. Sen så handlade jag både på Hemköp, Konsum, och på Torget.

 

Jag åkte sen hem till min mamma och pappa och lämnade av alla kassor med mat där. Och sen så åkte jag hem igen.

 


 

Nu ska jag hålla på och fixa med lite allt möjligt här hemma. Sen vid tvåtiden så går jag hem till mina föräldrar, för att göra i ordning allting till midsommarmiddagen. Vi ska vara där hos dom, men det är jag som handlar, bjuder, och fixar i ordning allting. Hade det varit fint väder, så hade vi varit hemma hos mig och Borzko, och grillat och suttit ute och ätit. Men sån tur har vi ju inte tyvärr.

 

Borzko kommer förmodligen hem vid halvtvåtiden. Då duschar han, och gör sig i ordning, och sen så kommer han också hem till min mamma och pappa.

 

Jenny, Jocke, och Tindra är hos Jockes mamma på dagen. Sen så kommer dom till Farsta vid fyratiden för att äta midsommarmiddag med oss.

 

Jenny ska sen jobba i kväll, så dom åker väl vid åtta-nio-tiden. Jenny åker då till jobbet, och Jocke och Tindra åker hem till Tumba.

 

Borzko och jag stannar nog kvar en stund till då, och förmodligen så spelar vi väl då lite Canasta.

 

Det är midsommarfirande vid Farsta Gård klockan ett, men jag tror inte att jag går dit. Regnet ska ju komma igen på eftermiddagen. Och redan nu är det väldigt mörka moln runt omkring.

 

Ha en trevlig midsommar nu allihopa! Ta det lugnt när ni är ute i trafiken! Och ta det lugnt med alkoholen! Kram! :-D

Kommentarer
Postat av: annebelle

Glad midsommar!

2009-06-19 @ 11:58:07
URL: http://annebelle.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Annebelle: Tackar, tackar! Kram! :-D

2009-06-19 @ 12:05:41
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Josefin

Glad Midsommar till Er också!



Här är det också dåligt väder, solen skiner igenom ibland men det regnar om vartanat :-( Jag ville ha sol och fint väder. Det är nog för mycket att hoppas på att det ska bli bättre i eftermiddag. Mormor hade -1 igår morse så man får väl vara glad för de få plusgrader som man har.



Hoppas du mår bra och har det riktigt skönt nu på din semester.



Många Kramar!

2009-06-19 @ 13:36:52
Postat av: Snurran

Mm, det var nog tur att jag tog en promenad på förmiddagen, för då var det hyffsat väder iallafall..Nu är det mer skurar än uppehåll tycker jag :-/

2009-06-19 @ 18:11:12
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Josefin: Hej! Och tack!



Minus en grad... Brrr... Stackars er...



Många kramar till dig också. Hoppas att du har en trevlig midsommarhelg! :-)

2009-06-19 @ 23:16:51
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, på förmiddagen var det uppehåll här också. Sen från tvåtiden så har det växlat mellan sol, moln, och regn, mest hela tiden...

2009-06-19 @ 23:18:15
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0