Dagens Dagbok – Måndagen den 22 juni 2009 – Morgonen + Förmiddagen. (Med två fotografier)

Mobilen larmade klockan halvåtta i morse, som nästan alltid på mina lediga dagar. Jag gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning.

 

Jimmy hade gått upp klockan fem, och åkt iväg för att jobba. Nu ska han inte jobba sina eftermiddags- och kvällspass på ett tag. Utan jobba mellan sex och tre. Och då ska han köra lastbil.

 

Borzko gick upp klockan nio. Han har sin veckans lediga dag i dag, och är även ledig i morgon, eftersom han jobbar på lördag.

 

När Borzko hade genomgått sina morgonbestyr, så åt vi en snabb frukost, och sen så packade vi ihop våra badgrejer.

 

Och vid strax före tio, så var vi vid Farstastrandsbadet.

 

 

Det var strålande sol, klarblå himmel, kanske en lite aning kall vind, men ändå väldigt skönt.

 

Vi var sen där i ungefär två timmar. Solade, läste, och pratade. Lite lätt lunch hade vi med oss, och kaffe köpte vi där.

 

 

Sen vid strax före tolv så tyckte vi att det räckte med sol för i dag, och då packade vi ihop och åkte hem.



Kommentarer
Postat av: Mimmi

Visst är det mysigt att komma tidigt till en badstrand. Ett tips är att packa frukosten och äta den där. Andra trevlig ställen att besöka är Tyresö Slott och Hellasgården.

2009-06-22 @ 13:34:00
Postat av: Angela

Mysigt...jag sitter och fryser inomhus ;-)

2009-06-22 @ 15:00:19
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Mimmi: Ja, jag gillar att komma riktigt tidigt, och sen gå hem mitt på dagen, när alla andra kommer.



Ja, jag brukar ta med mig frukosten ibland också.



Tack för tipsen.

2009-06-22 @ 17:32:14
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Angela: Ja, det var mysigt! :-)



Jag frös nyss inomhus också. När jag var på Willys och handlade. Shorts och linne på mejeri-avdelningen var ingen hit! ;-)

2009-06-22 @ 17:33:24
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Maria,kiruna

Här har vi också underbart sommar väder nu men jag är inte så mycket för att sola blir bara röd så då är det inget skoj.

2009-06-22 @ 17:54:32
Postat av: Mimmi

Just det - läste att jimmy börjat jobba med att köra jättekul eftersom han tagit lastbilskort (eller vad det heter)

2009-06-22 @ 18:00:57
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Maria, Kiruna: Härligt att ni också har fint väder ända där uppe!



Jag är ganska så försiktig med att sola nuförtiden. Brukar bara vara ett par timmar på stranden.

2009-06-22 @ 18:02:24
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Mimmi: Ja, nu ska han köra lastbil i nio veckor framåt, ett vikariat för två killar som har semester. Sen efter det så vet han inte.

2009-06-22 @ 18:03:39
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0