Dagens Dagbok – Måndagen den 29 juni 2009 – Morgonen + Förmiddagen + Eftermiddagen.

Mobilen larmade klockan halvåtta, som oftast på mina lediga dagar. Jag gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Sen så blev det frukost, fika, och lite nyhetsläsning i datorn.


Jimmy hade gått upp redan klockan halvfem och åkt iväg för att jobba.

 

Borzko har semester den här veckan. Hans mobil larmade klockan nio, och då gick han upp och genomgick sina morgonbestyr.

 

Vi packade sen ner lite badgrejer, och så stack vi iväg till Farstastrandsbadet, och kom dit vid tiotiden.


Sen så låg vi där i två timmar och njöt av solen och det underbara vädret. Helt fantastiskt att det var nionde dagen i rad i dag, som jag var på stranden.

 

Vid tolvtiden så begav vi oss av hemåt, för vi hade bestämt oss för att göra veckostädningen i dag.

 

Så sen under eftermiddagen så hjälptes vi åt med veckostädningen. Vi dammsög, torkade golven, skurade toaletten och badrummet, torkade av på båda balkongerna, skurade av vår lilla uteplats, bytte och tvättade handdukar.

 

Handlade en hel del gjorde vi också. Det blev Konsum i centrum i dag, och fyra fulla plastkassar med matvaror blev det.

 

Vi åt sen middag redan vid strax före fyra. Och direkt efter middagen sen så stack Borzko i väg till Farstahallen för att träna.


Själv så satte jag mig med datorn och boken, i skuggan på den övre balkongen. Började på en ny bok: ”24 timmar i oktober” av Caroline Giertz.

Kommentarer
Postat av: Mia

Hur stor lägenhet har ni? :) Den är väl tvåvånings? O den verkar väldigt stor! :>

2009-06-30 @ 14:45:55
URL: http://miizing.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Mia: Ja, vi har en tvåvåningslägenhet, med en inglasad stor balkong uppe, en inglasad entré-balkong nere, och en liten uteplats framför, så det är lite radhuskänsla nästan. Den är jättemysig och välplanerad, men den är däremot inte speciellt stor. Kommer inte exakt ihåg nu, men tror att den är på runt nittio kvadratmeter.

2009-06-30 @ 14:52:33
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0