Dagens Dagbok – Tisdagen den 16 juni 2009 – Morgonen + Förmiddagen + Eftermiddagen. (Med tre fotografier).

Mobilen larmade klockan halvåtta i morse. Gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Borzko hade gått upp klockan halvsex och åkt iväg för att jobba i dag. Jimmy gick upp klockan nio, och då åt han och jag frukost tillsammans. Han skulle sen börja att jobba klockan tolv i dag.

 

Vid tiotiden så gick jag iväg mot centrum, och till tunnelbanan, och så åkte jag in till stan. Kom dit vid halvelvatiden, och sen så skulle jag möta upp med Jenny vid halvtolvtiden. Så då gick jag och satte mig på en bänk i solen, och satt och läste i mina böcker i en timme. Läste ut boken: ”Dubbla slag” av Malin Persson Giolito. Och så började jag på boken: ”Svart cirkel” av Jonas Moström.

 

Jenny kom sen in till stan vid halvtolvtiden, och då började vi vår shoppingrunda. Cirka sex timmar blev det sen för oss två tillsammans på stan.

 

Vi gick runt i massor med affärer och tittade och provade. Och vi handlade även en hel del. Vad Jenny köpte, kommer det säkert bilder på i hennes blogg.

 

Vad jag köpte, kommer det bilder på i ett separat inlägg lite senare. Men det här var det i alla fall: jeans, jeansshorts, jättetunn kavaj, slip-in-skor, och väska.

 

Lunch åt vi på uteserveringen högst upp på Åhlénshuset.

 

 

Jag åt en foccacia med fetaostfyllning, och sallad till.

 

 

Jenny klippte håret också. På ett drop-in-ställe i PK-huset. Medans hon gjorde det så satte jag mig i Kungsträdgården och läste min bok, i solen.

 

En glass blev det förstås också. Och det blev på caféet med den goda glassen, som ligger i Gallerian.

 

 

Sen vid halvsextiden så kramades vi hejdå, och åkte hem åt varsitt håll.

 

Jag var hemma vid sextiden, åtta timmar efter att jag gick hemifrån i morse, med fem påsar i handen, och över tiotusen steg på stegräknaren.

 

Tack min lilla stora Tufsan, för en mysig dag på stan i dag! Och tack för dina smakråd, och din shoppinghjälp! :-D



Kommentarer
Postat av: Snurran

En riktig mysdag med andra ord! :-)

2009-06-17 @ 20:59:53
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, det är nog faktiskt en av dom absolut mysigaste sysselsättningarna som jag vet: att vara i stan med Jenny, och shoppa, prata, fika, kramas, luncha, strosa, titta i affärer, prova kläder, promenera, och bara vara med varandra och umgås! :-D

2009-06-17 @ 22:06:54
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0