Dagens Dagbok – Torsdagen den 25 juni 2009 – Andra Halvan av Eftermiddagen + Kvällen.

Jag satt sen i skuggan på den övre balkongen, och varvade mellan bokläsning och datorstunder.

 

Jimmy kom hem från jobbet vid halvfemtiden, och då åt han och jag middag tillsammans. Sen så duschade han och gjorde sig i ordning, och när han var klar så stack vi båda två iväg med hans bil.

 

Vi åkte in till Södertappen vid Skanstull, och så lämnade vi båda två blod där. Det var min åttiofjärde gång, men då är det några gånger plasma med i det antalet också. Jag har nu varit blodgivare i trettio år, med några års uppehåll bara vid graviditet och amning.

 

I dag hade jag 135 i blodvärde, 60 i puls, och 110/55 i blodtryck. Det tog sju och en halv minut i dag för mig att lämna min halvliter blod.

 

När vi var klara så tog vi en fika där innan vi åkte hem mot Farsta igen.

 

Stannade till i Centrum, och så var vi på Kjell & Company där Jimmy köpte sig en mobilladdare till bilen.

 

Var hemma vid sjutiden. Borzko hade då kommit hem från jobbet, ätit middag, duschat och gjort sig i ordning.

 

Jag satte mig och gjorde månadens tråkigaste uppgift: betalade räkningarna…

 

Resten av kvällen så satt Jimmy på sitt rum, framför datorn. Borzko satt i vardagsrummet och läste i sin bok. Och jag satt också i vardagsrummet och varvade mellan bokläsning och datorstunder.

Kommentarer
Postat av: annebelle

Oj. vilken låg puls och vilket lågt blodtryck du har!

2009-06-26 @ 00:31:35
URL: http://annebelle.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Tänkte precis som ovan ang ditt blodtryck....:-) eftersom jag själv var och tog mitt häromdagen...



Önskar dig flera underbara dagar i solen och helg nu!



2009-06-26 @ 07:16:43
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Annebelle: Ja, jag fick faktiskt beröm för båda två i går! ;-D

2009-06-26 @ 09:15:02
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Mimmi: Ja, jag är tacksam för att mina värden är så låga. Men jag försöker ju också att själv hjälpa till så mycket jag kan för att dom ska vara så och förbli så. Med kost, vikt, rökning, alkohol, motion, och allt annat sånt.

2009-06-26 @ 09:16:39
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0