Dagens Låt - 090623 - Tomas Ledin med "500 dagar om året" - 2009.


Dagens Låt - 2 - 090623 - Tomas Ledin med "500 dagar om året" - 2009.




Det här är Tomas Ledins senaste singel, "500 dagar om året", som kom för några veckor sen. När jag såg Tomas Ledin i kväll på "Allsång på Skansen", så känns det helt otroligt att han är 57 år gammal. Han ser typ likadan ut som han alltid har gjort. Och hans låtar låter likadant som dom alltid har gjort. Hans första skiva kom 1972, då han var 20 år gammal. Jag var då 11 år gammal, och sedan dess så har jag faktiskt gillat Tomas Ledin. Inte så att jag har varit något stort fan av honom, eller att han har varit min idol på något sätt, men jag har alltid tyckt om honom, och speciellt på somrarna. Har sett honom LIVE ett par gånger under dom här 37 åren också. Och han har ju onekligen gjort en hel drös med sommarklassiker och allsångsklassiker.



Kommentarer
Postat av: Jessica

Tomas Ledin är sommar för mej, går alltid och nynnar på "Sommaren är kort" när det är som bäst väder =)

2009-06-23 @ 23:17:39
URL: http://jessapessa.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Jessica: Ja, visst är Tomas Ledin = Sommar. Så är det för mig också. :-)

2009-06-23 @ 23:32:30
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0