"Den mörka ängeln" av Mari Jungstedt - 2008 - Bok.



---------    

Recension av boken: "Den mörka ängeln" av Mari Jungstedt (2008) (Genre: Svensk Skönlitteratur / Kriminalroman)

---------   


"Vårvindar viner över Gotland när Visbys nya kongresshall invigs under stort kalas med över femhundra gäster.  Festfixaren Viktor Algård står för det glittriga arrangemanget, men det ska bli hans sista fest. Dagen därpå hittas han mördad i byggnaden.

Kommissarie Knutas letar motiv bland en grov tonårsmisshandel, en introvert fårbonde, en hemlig älskarinna och en försmådd konkurrent. Utredningen ställer honom inför tuffa dilemman, både som tonårspappa och polischef.

TV-journalisten Johan Berg drar i egna trådar och hans nyblivna fru Emma Winarve hamnar mitt i händelsernas centrum och riskerar livet.

Samtidigt pågår i en lägenhet ett samtal med djupa psykologiska bottnar.

Den mörka ängeln är en gastkramande psykologisk thriller och en skildring av den ödeläggelse ett föräldraskap kan leda till."


(Kopierat från adlibris.se) 

---------    


Den här boken: "Den mörka ängeln" var lika bra som Mari Jungstedts tidigare fem böcker.

Jag gillar Mari Jungstedts sätt att skriva. Jag tycker om karaktärerna i boken, som återkommer i alla böcker. Och jag gillar miljöskildringarna från Gotland. Lättlästa och trevliga svenska kriminalromaner är allid bra! ///Bim
.  

(Kopierat från tidigare recensioner.)

---------   

Betyg:  4 av 5.  

---------  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0