"Huset med den blinda glasverandan" (Huset med den blinde glassveranda) av Herbjörg Wassmo - 1981 - Bok.



---------    

Recension av boken: "Huset med den blinda glasverandan" (Huset med den blinde glassveranda) av Herbjörg Wassmo (1981) (Genre: Skönlitteratur)

---------   


"Tora är en liten flicka i en norsk fiskeby. Hon är inte riktigt som andra. Hennes far var en tysk soldat. Hon är tillåtet villebråd. Första delen i den berömda trilogin om Tora."


(Kopierat från adlibris.se) 

---------    


Den här boken är den första boken i en trilogi böcker om tyskungen Tora som växer upp i Norge. Boken är tjugoåtta år gammal, och en klassiker. Men jag har aldrig läst något tidigare av Herbjörg Wassmo, och fick ett tips om att göra det.


Boken var helt klart läsvärd. Kanske inte så himla bra som jag har hört om den. Men tillräckligt bra för att jag kan rekommendera den, och jag ska nog också läsa fler böcker av författaren. //Bim.  

---------   

Betyg:  3 av 5.  

---------   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0