"Remember the Titans" - 1999 - Film.

         

"Remember the Titans" - 1999 - Film.

"Samtidigt som landet skakas av raskravaller och upplop, beslutar sig skolmyndigheten i Alexandria, Virginia, att stadens två rasåtskilda fotbollslag ska slås ihop. Som huvudtränare utses det färgade lagets tränare, Herman Boone (Denzel Washington) medan det vita lagets tränare Bill Yoast (Will Patton) blir hans assistent. Tillsammans kämpar dessa två män mot varandra och mot alla fördomar, för att skapa ett lag som kommer att skriva sporthistoria."

(Kopierat från Lovefilm)

Det här är en tio år gammal film, som är en av Jimmys favoritfilmer, och som jag aldrig hade sett. Nu har jag sett den, och jag tyckte också att den var mycket bra. Jag kan helt klart rekommendera den. Den är tankeväckande, rolig, och sorglig. Bra skådespelare också, med Denzel Washington i huvudrollen.

Betyg: 4 av 5.


Filmens trailer:



Kommentarer
Postat av: Linda

I lööööv REMEMBER THE TITANS :) det är min favoritfilm.

2009-06-14 @ 20:48:47
URL: http://blogg.passagen.se/liri
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Linda: Ja, den var jättebra! Jimmy (min son, 21 år) har sett den flera gånger, och pratat om den mycket, så jag har tänkt se den länge. Och nu blev det äntligen av. :-D

2009-06-14 @ 20:52:43
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0