R.I.P. - Michael Jackson.



Det känns helt otroligt att Michael Jackson är död. Jag har alltid gillat honom och hans musik, även om jag inte har varit något stort fan av honom. Jag har ju alltid mer gillat rock än pop. Men jag har alltid tyckt väldigt mycket om hans musik, och han var ju en otroligt duktig låtskrivare, sångare, och dansare. Hans liv har ju varit en sån tragisk historia, och det är så sorgligt att han dog så ung, bara 51 år gammal.

Jag kommer så väl ihåg när "Thriller" kom. Det var 1982 och jag var då 21 år gammal. (Och Michael var 24 då). Jag var livrädd varenda gång dom sände den på MTV.

R.I.P. - Michael Jackson.



(Uppdaterad - 15:06)

Jag måste ju bara lägga in den här underbara videon med Michael och fyra av hans bröder i Jackson Five. Det är discohiten "Blame it on the boogie" från 1978. Jag kommer så väl ihåg när jag dansade till den låten när jag var 17 år gammal.


Kommentarer
Postat av: Linus

Varför var du rädd för Thriller videon?

Han såg konstig ut när han opererade sig från svart till vit, med näsborrar som var som sugrör.

Men han gjorde bra musik,hade ett tragiskt liv han fick ingen barndom. R.I.P Michael Jackson.

2009-06-27 @ 14:02:07
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Linus: Jag tyckte att videon var läskig med alla monster i.

2009-06-27 @ 22:57:13
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0