"The Pursuit of Happyness" (Jakten på lycka) - 2006 - Film.

         

"The Pursuit of Happyness" (Jakten på lycka) - 2006 - Film.

"Will Smith spelar huvudrollen i denna rörande berättelse som är inspirerad av den sanna historien om Chris Gardner – en försäljare från San Francisco som kämpar för att bygga en framtid för sig själv och sin 5-årige son Christopher (Jaden Smith). När hans flickvän Linda (Thandie Newton) lämnar honom, måste Chris uppfostra Christopher på egen hand. Chris hängivelse ger slutligen resultat när han får en praktikplats utan lön på en extremt prestigefylld börsmäklarutbildning – där endast en av tjugo praktikanter klarar sig vidare. Men utan lön blir Chris och hans son vräkta från lägenheten och tvingas sova på gatorna, på härbärgen och till och med på en låst toalett på en tunnelbanestation. Tack vare sitt självförtroende och kärleken till sin son, övervinner Chris Gardner alla hinder och blir en legend på Wall Street."

(Kopierat från Lovefilm)

Den här filmen fick jag tips om av Jenny, eftersom hon hade sett den och tyckte att den var mycket bra. Och det tyckte jag också. Will Smith är ju en av mina favoriter, och är ju alltid bra. Här är hans son med och spelar hans son i filmen, och det gör han verkligen bra. Filmen är rolig ibland, men framförallt är den tankväckande och rörande. Jag kan verkligen varmt rekommendera den.

Betyg: 4 av 5.

Filmens trailer:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0