Dagens Dagbok - Lördagen den 28 mars 2009 - Eftermiddagen + Kvällen. (Med fyra fotografier).

Eftermiddagen och kvällen blev nästan exakt som jag skrev om i inlägget: "Bloggfritt i eftermiddag och förmodligen också i kväll."


Borzko och jag gick iväg till Mamma och Pappa vid halvtvåtiden. Vi fikade och satt och pratade en stund när vi kom dit.


Sen så hjälpte vi dom med lite grejer. Borzko satte upp en gardinstång och en sänglampa bland annat. Jag hjälpte Mamma att lägga upp hennes nya gardiner och sen sätta upp dom. Jag hade också lite instruktion på deras tvättmaskin.





Borzko och jag var en sväng till Centrum också för att köpa lite smågrejer som vi behövde för att hjälpa dom med vissa grejer.


Vid halvfemtiden var vi klara med allt som vi hade tänkt oss att göra i dag. Då gick Pappa och Borzko till Pizzerian i Centrum och köpte pizzor.





Efter maten så fikade vi också. Och sen efter det så tog vi fram kortlekarna, och så spelade vi Canasta.





Den första omgången vann jag och Mamma. Och den andra omgången vann Borzko och Pappa. Den tredje omgången hann vi inte spela klart, men den ledde Borzko och Pappa när vi slutade att spela. Vi hann inte spela klart den, för både Borzko och Pappa ville titta på VM-kvalmatchen i fotboll mellan Sverige och Portugal.





Vid halvtiotiden så gick sen Borzko och jag hem. Borzko satte sig framför teven för att titta på fotbollen. Och jag satte mig med datorn i knäet istället, och hörlurarna på mig. Bloggade, läste bloggar, och läste nyheter. Och så lyssnade jag på musik förstås.


Men snart så ska jag nog ta och lämna datorn, och lägga mig i sängen och läsa i min bok istället. Håller fortfarande på med "Avvägar" av Tawni O'Dell.


Kommentarer
Postat av: Linda

Ni ser ut att haft en trevlig eftermiddag/kväll... Jag kan erkänna att jag inte följt din blogg slaviskt, men hur blev det egentligen med klädseln till stolarna? Vilken valde du till slut?

2009-03-28 @ 23:33:12
URL: http://blogg.passagen.se/liri
Postat av: Therese

DU har blivit utmanad! Denna utmaning är svårare än man kan tro. Kolla in min blogg!

2009-03-29 @ 01:12:27
URL: http://miilkshaake.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Linda: Ja, det var en mycket trevlig eftermiddag och kväll.



Vi har inte köpt dom nya stolarna ännu. Men vi har väl nästan helt bestämt oss för dom vita med svart mönster på.

2009-03-29 @ 09:38:50
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Therése: Okej! Ska kolla in din blogg! Så får jag se om jag kanske antar din utmaning! :-)

2009-03-29 @ 09:39:24
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0