Dagens Dagbok - Måndagen den 30 mars 2009 - Arbetsdagen.

Måndag igen, och jobb igen förstås. Den här veckan så är jag först en stund i skalen och förbereder grönsakerna. Sen så "dukar" jag, alltså förbereder alla tre matsalarna inför lunchserveringen. Och sen så är jag andreman i stora matsalen.


I dag så ringde två av kollegerna och sjukanmälde sig... Men en annan av kollegerna, som egentligen är ledig på måndagar, kom in och jobbade, så vi blev bara en personal för lite.


Jag hjälpte till lite i disken under lunchserveringen också, eftersom det blev där som det fattades en personal.


Vi serverade kalops med kokt potatis i dag. Och vi hade även några bleck ris som rest för dom som hellre ville ha det. Och så hade vi ju givetvis också vår fina salladsbuffé.


Allt flöt på rätt så bra i dag, trots personalbristen. Alla hjälptes åt, så vi fick allt klart ändå.


Vi fick glass, sorbet, och kakor till eftermiddagsfikat i dag, eftersom en av kollegerna fyllde fyrtio år i dag, och bjöd på det. Vi uppvaktade henne med present också. Och så uppvaktade vi även en annan av kollegerna som fyllde femtio år för ett par veckor sen, men då var hon ledig och på resa.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ni som arbetar som bespisningspersonal i skolorna gör verkligen ett kanonjobb! jag minns med värme våra "mattanter" från både mellan-, högstadie och gymnasieum och jag blir alltid lika glad när jag träffar henne vi hade lågstadiet på stan och hon fortfarande känenr igen mig efter nästan 20 år :D Ni får verkligen slita och gör verkligen en stor och nyttig insats!!!!

2009-03-30 @ 16:03:21
Postat av: Anna

Ni som arbetar som bespisningspersonal i skolorna gör verkligen ett kanonjobb! jag minns med värme våra "mattanter" från både mellan-, högstadie och gymnasieum och jag blir alltid lika glad när jag träffar henne vi hade lågstadiet på stan och hon fortfarande känenr igen mig efter nästan 20 år :D Ni får verkligen slita och gör verkligen en stor och nyttig insats!!!!

2009-03-30 @ 16:03:59
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Anna: Tack så jättemycket för din snälla kommentar! Tyvärr så blir vi nog oftast mest uppskattade i efterhand av barnen! ;-)

2009-03-30 @ 21:00:23
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Anna: ;-D

2009-03-30 @ 21:02:45
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0