Ny "Höftväska" från Gina Tricot!



Ja, det blev mera shopping i dag egentligen, utöver det som jag la in i inlägget Dagens Shopping tidigare. Jenny köpte den här midjeväskan/magväskan/höftväskan till mig på Gina Tricot i dag för 200:-. Den fanns inte på Gina Tricot här i Farsta, så hon köpte den åt mig i stan. Så jag har inte fått hem den än. Jag får den nästa gång som vi träffas.

Jag har ju alltid höftväska på våren/sommaren/hösten. Och vanlig handväska på vintern. Och jag är ju van att vara omodern, töntig, ute, och konstig. Men nu så kanske jag alltså blir modern, chic, inne, och cool då!? För om höftväskor säljs på Gina Tricot så måste det väl vara inne!? ;-D

Jag kallar dom höftväskor numer. För jag har dom ju aldrig i midjan, eller över magen, utan långt ner på höfterna.

Läs här ett inlägg som jag skrev om höftväskor för ett och ett halvt år sen, i juli 2007.

Vad anser ni om höftväskor? Jag fick tjugo kommentarer med åsikter senast jag frågade, i inlägget ovan. Vore kul att se om åsikterna har ändrats! Skriv gärna och tyck till! :-D

Kommentarer
Postat av: Jenny Kullin

Den där var riktigt ball. Men jag skulle nog inte ha det. Men borde det så man slapp släpa väskan och skada ryggen ;D Men du kanske har satt en trend ;P haha PUSS !

2009-03-26 @ 18:58:57
URL: http://jennykullin.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Jenny "Tufsan" Kullin: Tack! Du är snäll du! Men om det blir en trend, så är det nog inte jag som har satt den! Men ändå kul att kanske inte vara helt ute för en gångs skull! ;-D

2009-03-26 @ 19:02:13
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: adam

Tycker att höftväska känns lite väl mkt Mallorca-turist för min smak. Men trivs du med det så ska du såklart ha en höftväska =)

2009-03-26 @ 19:33:44
Postat av: Bim

---> Adam: Jag håller faktiskt med dig! När jag har dom här i stan på sommaren, så är det bara jag + en massa feta tyska turister som har såna väskor! ;-D Men som du själv skriver, jag trivs med det, så jag har det ändå! ;-)

2009-03-26 @ 19:44:07
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Natalie

De kanske inte är så snygga men väldigt praktiska tycker jag. Man har ju båda händerna fria, vilket är bra när man är ute med Tina. :) Och eftersom de oftast är små, får man ju inte plats med så mycket i dem vilket i sin tur betyder att man inte kan slänga ner allt man annars slänger ner i "stora" väskan. :)

2009-03-26 @ 21:21:57
URL: http://tandemsblogg.blogspot.com
Postat av: Bim

---> Natalie: Ja, supersnygga är dom ju inte kanske direkt. Men inte jättefula heller. Och ibland så måste det praktiska få vinna. Även om jag är fåfäng. Och visst är det bra att utrymmet är begränsat! :-)

2009-03-26 @ 21:28:49
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0